PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 PSIHOLOGIJA 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=L005

Šifra učne enote    L005 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B174 LIKOVNA PEDAGOGIKA 1 Poletni

ECTS točke 5

Ure - Predavanja 60
Ure - Seminarji 15
Ure - Samostojno delo študenta 75

Nosilci
red. prof. dr. CUGMAS ZLATKA
izr. prof. dr. KOŠIR KATJA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo: Jih ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Vsaka izmed naštetih obveznosti mora biti opravljena s pozitivno oceno. Opravljene sprotne obveznosti so pogoj za pristop k pisnemu izpitu.  
Vsebina
Predmet psihologije in njenih disciplin, metode preučevanja in teorije razvoja. Zakonitosti in dejavniki razvoja. Razvojne značilnosti otroka in mladostnika na naslednjih področjih: gibalnem, zaznavnem, spoznavnem (razvoj mišljenja in različnih sposobnosti, spomina in pozornosti ter razvojne razlike med učenci), govornem, čustvenem in socialnem (navezanost, strah, anksioznost, agresivnost) ter moralnem; razvoj temperamenta, osebnosti (identiteta in samopodoba), igre in risbe. Pregled teorij učenja z aplikacijami v učno situacijo. Reševanje problemov, učne strategije, stili in pristopi, metode za razvijanje ustvarjalnosti. Osebnostni in socialnopsihološki dejavniki učenja s poudarkom na komunikaciji in reševanju konfliktov v razredu. 
Temeljni literatura in viri
Marjanovič-Umek, L in Zupančič, M., ur. (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete. Cugmas, Z. (2003). Narisal sem sonce zate. Izbrana poglavja o razvoju otrokove navezanosti in samozaznave. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva. Woolfolk, A. (2002). Pedagoška psihologija. Ljubljana: Educy. Požarnik, B.M. (2003). Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS. Gordon, T. (1983). Trening večje učinkovitosti za učitelje. Ljubljana: Svetovalni center.  
Cilji in kompetence
Pri predmetu se študenti/ke seznanijo z osnovami razvojne in pedagoške psihologije. Spoznajo in razumejo značilnosti otrokovega in mladostnikovega razvoja. Usposobijo se za prenos psiholoških teoretičnih spoznanj v pedagoško prakso. Študenti/ke pridobijo temeljne veščine za učinkovito komunikacijo in se seznani s strategijami reševanja konfliktov med učenci, med učitelji in učenci ter med učitelji in starši. 
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Poznavanje in razumevanje predmeta razvojna psihologija, dejavnikov, teorij in značilnosti psihičnega razvoja od spočetja do smrti z izrazitim poudarkom na obdobjih srednjega in poznega otroštva. Razumevanje osnovnih teorij učenja ter dejavnikov iz diade učitelj-učenec, ki vplivajo na razredno interakcijo.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Sposobnost kritične uporabe znanstvenih in strokovnih spoznanj iz psihologije. Pripravljenost za trajno strokovno izpopolnjevanje. Sposobnost ugotavljanja razvojnih značilnosti v praksi in v skladu z razvojnimi potrebami otrok v sodelovanju s starši tudi ustreznega vzgojnega ukrepanja. Uporaba različnih strategij pri poučevanju in reševanju konfliktov. Sposobnost jasnega pisnega in ustnega izražanja. 
Metode poučevanja in učenja
Interaktivno predavanje, razgovor, obravnava študijskih primerov, multimedijska predstavitev.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Pisni izpit 100  
[EOP]