Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Pogoji za vključitev v delo:
Jih ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Vsaka izmed naštetih obveznosti mora biti opravljena s pozitivno oceno.
Opravljene sprotne obveznosti so pogoj za pristop k pisnemu izpitu.
|
Vsebina
|
|
Predmet psihologije in njenih disciplin, metode preučevanja in teorije razvoja.
Zakonitosti in dejavniki razvoja.
Razvojne značilnosti otroka in mladostnika na naslednjih področjih: gibalnem, zaznavnem, spoznavnem (razvoj mišljenja in različnih sposobnosti, spomina in pozornosti ter razvojne razlike med učenci), govornem, čustvenem in socialnem (navezanost, strah, anksioznost, agresivnost) ter moralnem; razvoj temperamenta, osebnosti (identiteta in samopodoba), igre in risbe.
Pregled teorij učenja z aplikacijami v učno situacijo.
Reševanje problemov, učne strategije, stili in pristopi, metode za razvijanje ustvarjalnosti.
Osebnostni in socialnopsihološki dejavniki učenja s poudarkom na komunikaciji in reševanju konfliktov v razredu. |
Temeljni literatura in viri
|
|
Marjanovič-Umek, L in Zupančič, M., ur. (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
Cugmas, Z. (2003). Narisal sem sonce zate. Izbrana poglavja o razvoju otrokove navezanosti in samozaznave. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva.
Woolfolk, A. (2002). Pedagoška psihologija. Ljubljana: Educy.
Požarnik, B.M. (2003). Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS.
Gordon, T. (1983). Trening večje učinkovitosti za učitelje. Ljubljana: Svetovalni center.
|
Cilji in kompetence
|
|
Pri predmetu se študenti/ke seznanijo z osnovami razvojne in pedagoške psihologije. Spoznajo in razumejo značilnosti otrokovega in mladostnikovega razvoja. Usposobijo se za prenos psiholoških teoretičnih spoznanj v pedagoško prakso. Študenti/ke pridobijo temeljne veščine za učinkovito komunikacijo in se seznani s strategijami reševanja konfliktov med učenci, med učitelji in učenci ter med učitelji in starši. |
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Poznavanje in razumevanje predmeta razvojna psihologija, dejavnikov, teorij in značilnosti psihičnega razvoja od spočetja do smrti z izrazitim poudarkom na obdobjih srednjega in poznega otroštva.
Razumevanje osnovnih teorij učenja ter dejavnikov iz diade učitelj-učenec, ki vplivajo na razredno interakcijo. |
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
Sposobnost kritične uporabe znanstvenih in strokovnih spoznanj iz psihologije.
Pripravljenost za trajno strokovno izpopolnjevanje.
Sposobnost ugotavljanja razvojnih značilnosti v praksi in v skladu z razvojnimi potrebami otrok v sodelovanju s starši tudi ustreznega vzgojnega ukrepanja.
Uporaba različnih strategij pri poučevanju in reševanju konfliktov.
Sposobnost jasnega pisnega in ustnega izražanja. |
Metode poučevanja in učenja
|
|
Interaktivno predavanje,
razgovor,
obravnava študijskih primerov,
multimedijska predstavitev.
|