PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 RISBA II 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=L017

Šifra učne enote    L017 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B174 LIKOVNA PEDAGOGIKA 2 Poletni

ECTS točke 10

Ure - Predavanja 45
Ure - Vaje 45
Ure - Samostojno delo študenta 210

Nosilci
red. prof. spec. VARL PETRA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Obvezna aktivnost pri študijskem procesu. Uspešno opravljene vaje pri študijskem procesu v skladu s korekturami profesorja so pogoj za pristop k izpitu.  
Vsebina
- Uvod v risbo, - risba skozi dela starih mojstrov in sodobnih umetnikov, - kopija kot sredsvo za učenje risanja, - pomen enotnosti vsebine in oblike, - vrste linije in njene funkcije (obris, silhueta, kontura, slepa kontura, kontura v eni potezi, modificirana kontura, gesta), - različni načini risanja in uporabe risarskih materialov in tehnik, - risba glave kot študija, - konstruiranje glave od celote k detajlu na osnovi perspektive, poznavanja prostorskih planov, obvladovanja proporcev in osnov anatomije, - študije lobanje, - risanje glave po antičnih mavčnih modelih, - risanje glave in trupa po modelu s pomočjo opazovanja in viziranja, - uporaba linije in tona kot osnovnih likovnih elementov risbe, - načini razvijanja senzibilnosti linije, - konstrukcijske in anatomske študije rok in dlani, - od glave k portretu - fizionomija in izraz, - individualni pristopi pri risanju portreta. 
Temeljni literatura in viri
Izbrana poglavja iz naslednje literature/ Selected chapters from the following literature: Bammes, G. (2002). Die Gestalt des Menschen. Dresden: Otto Maier Verlag Ravensburg. Berry, W. (1994). Drawing the Human Form. London: Prentice Hall. Harold, B. S.(2007). Life drawing. New York: Thompson Delmar Learning. Nikolaides, K. (1969). The natural way to draw. Boston: Boughton Mifflin Company. Bammes, G.(2010). Menchen zeichnen: grundlagen zum Aktzeichnen. Freiburg: Christophorus Verlag. Gmh & Co. KG. Bammes, G.(2011). Complete Guide to Life Drawing. Tunbridge Wells: Search Press Ltd. Hale, R.B. (2014). Anatomy Lessons from the Great Masters. New York: Watson-Guptill Publications. Dodatno literatura bo določena sprotno v vsakoletnem učnem programu. / Additional literature will be provided on an ongoing basis in the annual curriculum  
Cilji in kompetence
Študenta seznaniti z načini in postopkom risanja in jo/ga uvesti v področje risbe, ki jo lahko uporabi pri ostalih likovnih medijih, v lastni umetniški praksi n pri pedagoškem delu.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje: Študent: - pozna osnove anatomije in proporce človeške glave, trupa in rok, - razume principe perspektive, - razume in uporablja viziranje, - uporabi princip konstruiranja lobanje, glave in trupa na osnovi geometrijskih teles, - razume in uporabi prostorske plane pri risanju človeške glave, - razlikuje med planimetričnim in stereometričmnim načinom risanja in oba načina povezuje pri študijskem risanju, - pozna klasične in sodobne umetnike in njihove risbe, - posveča pozornost fizionomiji in izrazu, - poznava različne možnosti in načine uporabe linije v risbi, - uporabi in povezuje različne načine pri risanju, - povezuje prakso in teorijo v pedagoškem kontekstu.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študije risbe služijo študentu kot priprava pri ostalih umetniških predmetih kot slikarstvo, kiparstvo, grafika itd. 
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja, - vaje/ateljejsko delo.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Ustni izpit 20  
Portfolio 80  
Opombe
Pogoj za pristop k izpitu: Obvezna minimalna 80 % udeležba na vajah in uspešno opravljene vaje pri študijskem procesu v skladu s korekturami profesorja.  
[EOP]