Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
• sposobnost vizualnega izražanja |
Vsebina
|
|
• pregled zgodovine oblikovanja, uporabnih predmetov,
• razvojne poti vzpostavitve oblikovanja, kot stroke uporabnih umetnosti,
• definicija unikatnega in industrijskega oblikovanja,
• sodobne strategije oblikovanja,
• oblikovanje kot interdisciplinarna aktivnost,
• temeljne funkcije in vloga oblikovanja,
• proces oblikovalskega dela,
• osnove vizualnega izražanja,
• osnove likovne teorije,
• osnove oblikovanja v 2D prostoru,
• osnove oblikovanja v 3D prostoru,
• metode kreativnega raziskovanja v oblikovanju izdelka,
• metode oblikovanja v razvoju izdelka.
|
Temeljni literatura in viri
|
|
• PIONIRJI MODERNEGA OBLIKOVANJA, Nicolas Pevsner, V Ljubljani : Mladinska knjiga, 1965.
• INDUSTRIJSKI DIZAJN, Quarante Daniel, Sveučilište Zagreb, 1990
• RAIZMAN, DAVID, History of modern design, Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall, London: Laurence King Pub., 2004.
• Priporočljivo
• BYRAS, MEL, 100 designs / 100 years: innovative designs of the 20th century, Crans-Pres-Céligny RotoVision, cop. 1999.
• JONES, JOHN CRIS, Design methods, 2nd ed., New York : John Wiley, 1992.
• RAČKI, Tone, Veščina risanja 1, predmeti in prostor. Založba, Javni sklad RS za kulturne dejavnosti. 2008.
• ŠUŠTERŠIČ, Nina, Likovna teorija za srednje šole. Debora, Ljubljana, 2007.
• BUTINA, MILAN, Slikarsko mišljenje: od vizualnega k likovnemu, Cankarjeva založba, Ljubljana 1999. |
Cilji in kompetence
|
|
• podati razlago o historičnem razvoju materialne kulture uporabnih predmetov,
• seznaniti z vplivi aktualnih tehnoloških, družbenih in dogodkov na področju umetnosti in znanosti na razvoj materialne kulture,
• predstavitev značilnosti materialne kulture v različnih kulturah, družbah in družbenih segmentih,
• seznaniti študente z razvojem stroke oblikovanja,
• prikazati interdisciplinarno naravo dela v procesu oblikovanja,
• razvijanje spretnosti oblikovalskih postopkov oblikovanja 2D, 3D prostora in uporabnih predmetov,
• seznanitev z razlikami med različnimi izraznimi možnostmi v ustvarjalnem procesu oblikovanja uporabnih predmetov,
• vzpodbujanje k individualnem razvoju in izboljšanju kreativnih metod oblikovanja.
|
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
• razumevanje interdisciplinerne narave dela oblikovalca,
• poznavanje posameznih od aktivnosti oblikovalskega procesa,
• sposobnost izvajanja posameznih oblikovalskih aktivnosti,
• razumevanje vpetosti in odgovornosti oblikovalskih aktivnosti in rezultatov v širši družben in okoljski kontekst.
|
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
• obvadovanje procesa razvoja likovne in utilitarne vrednosti oblikovalskih izdelkov,
• sposobnost historičnega in razvojnega ovrednotenja oblikovalskih izdelkov
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
• podana abstraktna konceptualizaija problema,
• podan primer konkretnega problema in rešitve,
• konkretna izkušnja,
• refleksija izkustva oz. ozaveščanje, analiza in razmislek o dejavnikih, ki so vplivali na izkušnjo in na posameznikovo ravnanje v njej,
• primerjava in iskanje zvez med reflektirano izkušnjo in preteklimi lastnimi in tujimi izkušnjami, teoretičnim znanjem, stališči itd…,
• praktično eksperimentiranje oz. načrtovanje novih oblik in konceptov uporabnih izdelkov
• integracija novih spoznanj v obstoječo miselno strukturo ter njeno.
|