FAKULTETA ZA STROJNIŠTVO


Učna enota
 Razvoj in metode oblikovanja 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=14&Jezik=&Leto=2019&Nacin=&Predmet=54V001

Šifra učne enote    54V001 2019

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 BV37 TEHNOLOGIJE TEKSTILNEGA OBLIKOVANJA 1 Zimski

ECTS točke 4

Ure - Predavanja 25
Ure - Laboratorijske vaje 25
Ure - Samostojno delo študenta 70

Nosilci
izr. prof. dr. ŠTERMAN SONJA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
• sposobnost vizualnega izražanja 
Vsebina
• pregled zgodovine oblikovanja, uporabnih predmetov, • razvojne poti vzpostavitve oblikovanja, kot stroke uporabnih umetnosti, • definicija unikatnega in industrijskega oblikovanja, • sodobne strategije oblikovanja, • oblikovanje kot interdisciplinarna aktivnost, • temeljne funkcije in vloga oblikovanja, • proces oblikovalskega dela, • osnove vizualnega izražanja, • osnove likovne teorije, • osnove oblikovanja v 2D prostoru, • osnove oblikovanja v 3D prostoru, • metode kreativnega raziskovanja v oblikovanju izdelka, • metode oblikovanja v razvoju izdelka.  
Temeljni literatura in viri
• PIONIRJI MODERNEGA OBLIKOVANJA, Nicolas Pevsner, V Ljubljani : Mladinska knjiga, 1965. • INDUSTRIJSKI DIZAJN, Quarante Daniel, Sveučilište Zagreb, 1990 • RAIZMAN, DAVID, History of modern design, Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall, London: Laurence King Pub., 2004. • Priporočljivo • BYRAS, MEL, 100 designs / 100 years: innovative designs of the 20th century, Crans-Pres-Céligny RotoVision, cop. 1999. • JONES, JOHN CRIS, Design methods, 2nd ed., New York : John Wiley, 1992. • RAČKI, Tone, Veščina risanja 1, predmeti in prostor. Založba, Javni sklad RS za kulturne dejavnosti. 2008. • ŠUŠTERŠIČ, Nina, Likovna teorija za srednje šole. Debora, Ljubljana, 2007. • BUTINA, MILAN, Slikarsko mišljenje: od vizualnega k likovnemu, Cankarjeva založba, Ljubljana 1999. 
Cilji in kompetence
• podati razlago o historičnem razvoju materialne kulture uporabnih predmetov, • seznaniti z vplivi aktualnih tehnoloških, družbenih in dogodkov na področju umetnosti in znanosti na razvoj materialne kulture, • predstavitev značilnosti materialne kulture v različnih kulturah, družbah in družbenih segmentih, • seznaniti študente z razvojem stroke oblikovanja, • prikazati interdisciplinarno naravo dela v procesu oblikovanja, • razvijanje spretnosti oblikovalskih postopkov oblikovanja 2D, 3D prostora in uporabnih predmetov, • seznanitev z razlikami med različnimi izraznimi možnostmi v ustvarjalnem procesu oblikovanja uporabnih predmetov, • vzpodbujanje k individualnem razvoju in izboljšanju kreativnih metod oblikovanja.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
• razumevanje interdisciplinerne narave dela oblikovalca, • poznavanje posameznih od aktivnosti oblikovalskega procesa, • sposobnost izvajanja posameznih oblikovalskih aktivnosti, • razumevanje vpetosti in odgovornosti oblikovalskih aktivnosti in rezultatov v širši družben in okoljski kontekst.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• obvadovanje procesa razvoja likovne in utilitarne vrednosti oblikovalskih izdelkov, • sposobnost historičnega in razvojnega ovrednotenja oblikovalskih izdelkov  
Metode poučevanja in učenja
• podana abstraktna konceptualizaija problema, • podan primer konkretnega problema in rešitve, • konkretna izkušnja, • refleksija izkustva oz. ozaveščanje, analiza in razmislek o dejavnikih, ki so vplivali na izkušnjo in na posameznikovo ravnanje v njej, • primerjava in iskanje zvez med reflektirano izkušnjo in preteklimi lastnimi in tujimi izkušnjami, teoretičnim znanjem, stališči itd…, • praktično eksperimentiranje oz. načrtovanje novih oblik in konceptov uporabnih izdelkov • integracija novih spoznanj v obstoječo miselno strukturo ter njeno.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Opravljene vaje 40  
Projekt 20  
Opravljene domače naloge 10  
Ustni izpit 30  
Opombe
• opravljeni program vaj 40% • projekt 20% • opravljene sprotne naloge 10% • ustni izpit 30% del teoretičnega izpita se lahko nadomesti z opravljeno izpitno nalogo. Za uspešno opravljen izpit mora študent pri vsaki od sestavin doseči vsaj polovico možnih odstotnih točk.  
[EOP]