PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 RAZVOJNA PSIHOLOGIJA 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=P007

Šifra učne enote    P007 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B103 PREDŠOLSKA VZGOJA 1 Zimski

ECTS točke 6

Ure - Predavanja 45
Ure - Seminarji 15
Ure - Vaje 15
Ure - Samostojno delo študenta 105

Nosilci
red. prof. dr. CUGMAS ZLATKA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogojev ni. 
Vsebina
• Predmet in zgodovina razvojne psihologije; • pristopi, metode in tehnike za preučevanje psihičnega razvoja; • dejavniki razvoja; • teorije psihičnega razvoja; • glavna področja razvoja od spočetja do smrti z izrazitim poudarkom na obdobjih dojenčka, malčka in zgodnjega otroštva: gibalni, zaznavni, spoznavni, govorni, čustveni, socialni in moralni razvoj ter razvoj temperamenta, osebnosti in razlik med spoloma; • razvoj igre in risbe; • razvoj navezanosti na starše in vzgojiteljice oz. vzgojitelje; • razvoj samopodobe od rojstva do konca zgodnjega otroštva. 
Temeljni literatura in viri
Cugmas, Z. (2003). Narisal sem sonce zate. Izbrana poglavja o razvoju otrokove navezanosti in samozaznave. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva, d.o.o. Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (ur.) (2001). Psihologija otroške igre: od rojstva do vstopa v šolo. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete. Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (ur.) (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete. 
Cilji in kompetence
• Študente poučiti o temeljnih pojmih iz razvojne psihologije. • Študenti naj bi bili zmožni opisati gibalni, zaznavni, spoznavni, moralni, govorni, čustveni, socialni in osebnostni razvoj v različnih življenjskih obdobji, s poudarkom na obdobjih dojenčka, malčka in otroka v zgodnjem otroštvu. • Študenti naj bi bili zmožni uporabiti nekatere metode in pristope raziskovanja otrokovega razvoja. • Študenti naj bi bili zmožni primerjati različne teorije razvoja. • Študenti naj bi bili zmožni kritično analizirati znanstvena in strokovna dognanja iz razvojne psihologije. • Študenti naj bi razvijali sposobnost jasnega in natančnega pisnega in ustnega izražanja ter pravilne rabe pojmov iz razvojne psihologije.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje: - poznavanje in razumevanje predmeta razvojna psihologija, dejavnikov, teorij in značilnosti psihičnega razvoja od spočetja do smrti z izrazitim poudarkom na obdobjih dojenčka, malčka in zgodnjega otroštva. Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi: - sposobnost kritične uporabe znanstvenih in strokovnih spoznanj iz razvojne psihologije, - pripravljenost na stalno strokovno izpopolnjevanje (spremljanje dodatne strokovne literature); - znanja, potrebna za razumevanje pedagogike, didaktik in drugih izobraževalnih predmetov ter razvoj strokovnega jezika.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• Študent bo opredelil temeljne pojme iz razvojne psihologije. • Študent bo ocenil uporabnost različnih metod raziskovanja otrokovega razvoja. • Študent bo primerjal teorije razvoja. • Študent bo opisal razvoj v vseh razvojnih obdobjih, s poudarkom na razvoju dojenčka, malčka in otroka v zgodnjem otroštvu. • Študent bo poskušal razlagati otrokovo vedenje na podlagi poznavanja njegovih razvojnih značilnosti. • Študent bo sposoben razviti načrt raziskovanja različnih vidikov otrokovega razvoja.  
Metode poučevanja in učenja
interaktivna predavanja; razgovor; obravnava študijskih primerov; delo z besedilom multimedijske predstavitve. 

Načini ocenjevanja Delež (%)
Pisni izpit 80  
Seminarska naloga 10  
Poročilo 10  
Opombe
Pogoj za pristop k izpitu: Pozitivno ocenjene obveznosti pri seminarjih (seminarska naloga in referat) in vajah (raziskovalno poročilo), obvezna 80 % udeležba na seminarjih in vajah. 
[EOP]