Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Pogojev ni. |
Vsebina
|
|
• Predmet in zgodovina razvojne psihologije;
• pristopi, metode in tehnike za preučevanje psihičnega razvoja;
• dejavniki razvoja;
• teorije psihičnega razvoja;
• glavna področja razvoja od spočetja do smrti z izrazitim poudarkom na obdobjih dojenčka, malčka in zgodnjega otroštva: gibalni, zaznavni, spoznavni, govorni, čustveni, socialni in moralni razvoj ter razvoj temperamenta, osebnosti in razlik med spoloma;
• razvoj igre in risbe;
• razvoj navezanosti na starše in vzgojiteljice oz. vzgojitelje;
• razvoj samopodobe od rojstva do konca zgodnjega otroštva. |
Temeljni literatura in viri
|
|
Cugmas, Z. (2003). Narisal sem sonce zate. Izbrana poglavja o razvoju otrokove navezanosti in samozaznave. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva, d.o.o.
Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (ur.) (2001). Psihologija otroške igre: od rojstva do vstopa v šolo. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (ur.) (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete. |
Cilji in kompetence
|
|
• Študente poučiti o temeljnih pojmih iz razvojne psihologije.
• Študenti naj bi bili zmožni opisati gibalni, zaznavni, spoznavni, moralni, govorni, čustveni, socialni in osebnostni razvoj v različnih življenjskih obdobji, s poudarkom na obdobjih dojenčka, malčka in otroka v zgodnjem otroštvu.
• Študenti naj bi bili zmožni uporabiti nekatere metode in pristope raziskovanja otrokovega razvoja.
• Študenti naj bi bili zmožni primerjati različne teorije razvoja.
• Študenti naj bi bili zmožni kritično analizirati znanstvena in strokovna dognanja iz razvojne psihologije.
• Študenti naj bi razvijali sposobnost jasnega in natančnega pisnega in ustnega izražanja ter pravilne rabe pojmov iz razvojne psihologije. |
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Znanje in razumevanje:
- poznavanje in razumevanje predmeta razvojna psihologija, dejavnikov, teorij in značilnosti psihičnega razvoja od spočetja do smrti z izrazitim poudarkom na obdobjih dojenčka, malčka in zgodnjega otroštva.
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
- sposobnost kritične uporabe znanstvenih in strokovnih spoznanj iz razvojne psihologije,
- pripravljenost na stalno strokovno izpopolnjevanje (spremljanje dodatne strokovne literature);
- znanja, potrebna za razumevanje pedagogike, didaktik in drugih izobraževalnih predmetov ter razvoj strokovnega jezika.
|
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
• Študent bo opredelil temeljne pojme iz razvojne psihologije.
• Študent bo ocenil uporabnost različnih metod raziskovanja otrokovega razvoja.
• Študent bo primerjal teorije razvoja.
• Študent bo opisal razvoj v vseh razvojnih obdobjih, s poudarkom na razvoju dojenčka, malčka in otroka v zgodnjem otroštvu.
• Študent bo poskušal razlagati otrokovo vedenje na podlagi poznavanja njegovih razvojnih značilnosti.
• Študent bo sposoben razviti načrt raziskovanja različnih vidikov otrokovega razvoja.
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
interaktivna predavanja;
razgovor;
obravnava študijskih primerov;
delo z besedilom
multimedijske predstavitve. |