PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 MLADINSKA KNJIŽEVNOST 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=P013

Šifra učne enote    P013 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B103 PREDŠOLSKA VZGOJA 1 Poletni

ECTS točke 5

Ure - Predavanja 30
Ure - Vaje 25
Ure - Samostojno delo študenta 95

Nosilci
red. prof. dr. HARAMIJA DRAGICA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Vsebina
Obravnava in utrjevanje pomembnih literarnoteoretičnih pojmov v otroški in mladinski književnosti. Tematologija: najpogostejše teme v otroški in mladinski književnosti. Spoznavanje s poetiko posameznega pesnika, pisatelja, dramatika, značilnosti folklornega slovstva. Obravnava slikanice kot posebne oblike knjige, v kateri sta besedilo in ilustracija povezana v nedeljivo celoto: prepletanje jezikovnega in likovnega koda. Slikanice na bralnikih. Analiza izbranih otroških folklornih in avtorskih pesmi,. pravljic, bajk, kratkih realističnih zgodb, kratkih fantastičnih zgodb. Analiza izbranih dramskih besedil, vključno z ogledom predstave.Obravnava bralnega razvoja otrok.Kriteriji izbire kakovostnih otroških knjig za branje v vrtcu in zgodnjem šolskem obdobju.  
Temeljni literatura in viri
• Dragica Haramija, 2015: Vloga živali v mladinski književnosti. Murska Sobota: Franc-Franc. • Janja Batič in Dragica Haramija, 2017: Slikanica kot posebna oblika knjige. V: V objemu besed. Maribor: Univerzitetna založba in Pedagoška fakulteta, str. 31–37. • Igor Saksida, 2017: Bralni dogodek v vrtcu. V: V objemu besed. Maribor: Univerzitetna založba in Pedagoška fakulteta, str. 47–54. Viri bodo vsako leto posodobljeni v skladu z učnim načrtom. 
Cilji in kompetence
Študent je usposobljen za profesionalnega posrednika otroške književnosti. Samostojno zna presojati, kaj je kakovostna književnost, ki jo izbira za branje otrokom v vrtcu ali v zgodnjem obdobju OŠ. Zna spodbuditi neprofesionalne posrednike za družinsko branje. 
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje: Študent prepozna primerne vsebine glede na starost otroka, izbrati zna primerno obliko knjige (leporelo, slikanica) in primerno dolžino besedila. Razume, kako prepoznati in vrednotitikakovost dela: spoznavna, etična, estetska vrednost besedila (in ilustracije), skladnost izbranega besedila s kurikulumom, razvijanje različnih metod ob spoznavanju literature, vzpostaviti razmerje med branjem domače in prevedene literature, vzpostaviti razmerje med branjem kanonske (klasične) in sodobne literature. Študent razume pomen otroške književnosti za otrokov bralni razvoj, njegovo opismenjevanje ter pomen družinskega branja na kakovost otrokovega bralnega razvoja. 
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Znanje in razumevanje: Za vzgojitelje predšolskih otrok je pomembno, kako prepoznati: - kakovost dela: spoznavna, etična, estetska vrednost besedila (in ilustracije), - skladnost izbranega besedila s kurikulumom, razvijanje različnih metod ob spoznavanju literature, - vzpostaviti razmerje med branjem domače in prevedene literature, - vzpostaviti razmerje med branjem kanonske (klasične) in sodobne literature. Študent prepozna primerne vsebine glede na starost otroka, izbrati zna primerno obliko knjige (leporelo, slikanica) in primerno dolžino besedila. Študent razume pomen otroške književnosti za otrokov bralni razvoj, njegovo opismenjevanje ter pomen družinskega branja na kakovost otrokovega bralnega razvoja.  
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, samostojno delo študentov (branje literarnih del kot sprotna priprava na vaje), analiza literarnih del, primerjava le-teh. Problemski pristop k reševanju načrtovanih vsebin. Interpretacija izbranih leposlovnih del, ki sodijo v otroško književnost. 

Načini ocenjevanja Delež (%)
Naloge v okviru vaj 30  
Pisni izpit 70  
[EOP]