PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 PRAKTIČNO USPOSABLJANJE V 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=P039

Šifra učne enote    P039 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B103 PREDŠOLSKA VZGOJA 2 Poletni

ECTS točke 4

Ure - Seminarji 10
Ure - Samostojno delo študenta 110

Nosilci
viš. pred.  JURGEC ANA TINA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev. 
Vsebina
• Spoznava vrtec kot institucijo in delo vzgojitelja ter probleme pri delu ter preskuša sposobnosti, spretnosti in znanja pridobljena med študijem. • Študent bolj ali manj samostojno (pod mentorstvom) vodi oddelek in s tem preveri svojo usposobljenost za delo. • Sodeluje pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji dela v oddelku otrok starih od 1-3 in od 3-6 let v vrtcu ter v 1. razredu osnovne šole.  
Temeljni literatura in viri
• Devjak, T., Skubic, D., Polak, A., Kolšek, V., & Pšunder, M. (2012). Predšolska vzgoja: od starega k novemu. Pedagoška fakulteta. • Hohmann, M in Weikart, D.P. (2005). Vzgoja in učenje predšolskih otrok. Ljubljana:DZS. • Marnetič-Požarnik, B. (2000), Psihologija učenja in pouka. Ljubljana:DZS. • Tomić, A. (2000). Izbrana poglavja in didaktike. Ljubljana: Center za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete. • Zuljan, M. V., Cotič, M., Fošnarič, S., Peklaj, C., & Vogrinc, J. (2011). Izobraževanje strokovnih delavcev in njihov profesionalni razvoj. Bela knjiga.  
Cilji in kompetence
Študent/ka: • Samostojno (pod mentorstvom vzgojiteljice ali učiteljice) načrtuje, izvaja dejavnosti na predmetnih področjih gibanja, družbe, jezika, glasbe, plesa, narave ter evalvira proces vzgoje in izobraževanja v vrtcu in 1. razredu osnovne šole. • Spoznava in analizira različne pedagoške pristope ter pojme. • Oblikuje kritični odnos do dela v vrtcu. • Sodeluje v aktivnostih, ki jih izvaja vzgojiteljica in v dejavnostih s starši. 
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Zna opredeliti temeljne pedagoške pojme in pojasniti odnos med njimi. Analizira različne vloge vzgojitelja /učitelja in otroka/učenca ter drugih pedagoških delavcev s stališča vzgoje. Pozna pomen šolske dokumentacije. 
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Zna načrtovati, realizirati in evalvirati pedagoško delo v vrtcu in 1. razredu osnovne šole. Zna reševati vzgojne probleme. 
Metode poučevanja in učenja
Opazovanje vzgojnega procesa, razgovor, metoda primera; sodelovalno in individualno učenje. 

Načini ocenjevanja Delež (%)
Dnevnik prakse 100  
[EOP]