PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 SOCIOLOGIJA DRUŽINE IN PREDŠOLSKEGA OTROKA 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=P040

Šifra učne enote    P040 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B103 PREDŠOLSKA VZGOJA 3 Poletni

ECTS točke 3

Ure - Predavanja 30
Ure - Vaje 15
Ure - Samostojno delo študenta 45

Nosilci
doc. dr. LAHE DANIJELA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
• Teoretski pristopi sociologije družine. • Družina od modernosti do postmodernosti. • Pluralnost družinskih oblik in življenjskih potekov. • Predšolski otrok in družina (protektivno otroštvo, vloga staršev, sorojencev in starih staršev). • Nasilje v družini. • Predšolski otrok in prosti čas. • Predšolski otrok in potrošniška družba. • Predšolski otrok, množični mediji in novodobne odvisnosti. • Predšolski otrok, revščina in socialna izključenost. 
Vsebina
- Predmet, mesto in različni teoretično-metodološki pristopi Sociologije družine in Sociologije predšolskega otroka v sklopu drugih znanstvenih disciplin. - Vplivi nekaterih družbenih dejavnikov na razvoj Sociologije družine in Sociologije predšolskega otroka - različni teoretično-metodološki pristopi. Predšolski otrok in družina (pomen zdravega otroštva, protektivno otroštvo, podaljšano otroštvo, položaj predšolskega otroka v družini, vloga sorojencev, vloga starih staršev in drugih odraslih v družini). Nekateri metodološki problemi v raziskovanju družinske problematike s predšolskim otrokom. Družine s predšolskim otrokom, predšolski otrok v sodobni družbeni strukturi. Družina in nadarjeni predšolski otrok. Pluralnost družinskih oblik in predšolski otrok (najpogostejše oblike družinskega življenja, vlogi matere in očeta, generativno očetovstvo, biološka determiniranost materine vloge). Post-moderna slovenska družba, družine in predšolski otrok; otrokove pravice in roditeljska pravica; predšolski otrok kot subjekt družinskega prava. Družina in predšolski otrok: mesto zagotavljanja individualnih in skupnih potreb. Družina, predšolski otrok in neželene, patološke in asocialne oblike družbenega in individualnega vedenja (nasilje v družini, agresije, zlorabe, novodobne odvisnosti). Družina, predšolski otrok in prosti čas. Predšolski otrok, družina in množični mediji. Predšolski otrok, družina, bolezen, smrt. Predšolski otrok in živali. Nekateri pravni vidiki in regulativi družine s predšolskim otrokom v Republiki Sloveniji. 
Temeljni literatura in viri
• Corsaro, W.A. (2018): Sociology of childhood. London: Sage. • Narat, T. in Boljka, U. (2018): Generaciji navidezne svobode. Ljubljana: Založba Sophia. • Haralambos, M. in Holborn, M. (2013). Sociology: themes and perspectives (Chapter: Family). London: Collins. • Švab, A. (2001): Družina: od modernosti do postmodernosti. Ljubljana: ZPS. Aktualni teksti v znanstveni in strokovni (domači in tuji) periodiki, na katere opozori nosilka in izvajalka predmeta.  
Cilji in kompetence
• Opredeli pomen družine in družinskega življenja za predšolskega otroka. • Prepozna in pojasni spremembe družinskega življenja iz moderne v postmoderno družbo. • Primerja posamezne sociološke razlage razumevanja družine. • Ugotavlja in ocenjuje vlogo predšolskega otroka in drugih družinskih članov . • Prepozna in argumentira posamezne dejavnike nasilja v družini. • Analizira in ovrednoti vpliv nekaterih družbenih dejavnikov na življenje predšolskega otroka. 
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
• Prepoznavanje strukturnih sprememb na področju družinskih (pluralnih) oblik v postmoderni družbi. • Prepoznavanje značilnosti družinskega življenja s predšolskim otrokom. • Razumevanje protektivnega otroštva in nekaterih družbeno neželenih oblik vedenja v družini. • Razumevanje širših družbenih dejavnikov na življenje predšolskega otroka.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Sposobnost samostojnega in avtonomnega vzgojnega delovanja, sposobnost prepoznavanja značilnosti družinskega življenja predšolskega otroka, pripravljenost na pomoč predšolskemu otroku, ko v njegovi družini nastopi disfunkcija, bolezen, asocialnost, nasilje, agresija idr.; pripravljenost na vseživljenjsko izobraževanje. 
Metode poučevanja in učenja
• Predavanje • Diskusija, • Problemsko učenje • Analiza dokumentov • IKT 

Načini ocenjevanja Delež (%)
Akt.sod.na pred. 40  
Pisni izpit 60  
[EOP]