Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
• Teoretski pristopi sociologije družine.
• Družina od modernosti do postmodernosti.
• Pluralnost družinskih oblik in življenjskih potekov.
• Predšolski otrok in družina (protektivno otroštvo, vloga staršev, sorojencev in starih staršev).
• Nasilje v družini.
• Predšolski otrok in prosti čas.
• Predšolski otrok in potrošniška družba.
• Predšolski otrok, množični mediji in novodobne odvisnosti.
• Predšolski otrok, revščina in socialna izključenost. |
Vsebina
|
|
- Predmet, mesto in različni teoretično-metodološki pristopi Sociologije družine in Sociologije predšolskega otroka v sklopu drugih znanstvenih disciplin.
- Vplivi nekaterih družbenih dejavnikov na razvoj Sociologije družine in Sociologije predšolskega otroka
- različni teoretično-metodološki pristopi.
Predšolski otrok in družina (pomen zdravega otroštva, protektivno otroštvo, podaljšano otroštvo, položaj predšolskega otroka v družini, vloga sorojencev, vloga starih staršev in drugih odraslih v družini).
Nekateri metodološki problemi v raziskovanju družinske problematike s predšolskim otrokom.
Družine s predšolskim otrokom, predšolski otrok v sodobni družbeni strukturi.
Družina in nadarjeni predšolski otrok.
Pluralnost družinskih oblik in predšolski otrok (najpogostejše oblike družinskega življenja, vlogi matere in očeta, generativno očetovstvo, biološka determiniranost materine vloge).
Post-moderna slovenska družba, družine in predšolski otrok; otrokove pravice in roditeljska pravica; predšolski otrok kot subjekt družinskega prava.
Družina in predšolski otrok: mesto zagotavljanja individualnih in skupnih potreb.
Družina, predšolski otrok in neželene, patološke in asocialne oblike družbenega in individualnega vedenja (nasilje v družini, agresije, zlorabe, novodobne odvisnosti).
Družina, predšolski otrok in prosti čas.
Predšolski otrok, družina in množični mediji.
Predšolski otrok, družina, bolezen, smrt.
Predšolski otrok in živali.
Nekateri pravni vidiki in regulativi družine s predšolskim otrokom v Republiki Sloveniji. |
Temeljni literatura in viri
|
|
• Corsaro, W.A. (2018): Sociology of childhood. London: Sage.
• Narat, T. in Boljka, U. (2018): Generaciji navidezne svobode. Ljubljana: Založba Sophia.
• Haralambos, M. in Holborn, M. (2013). Sociology: themes and perspectives (Chapter: Family). London: Collins.
• Švab, A. (2001): Družina: od modernosti do postmodernosti. Ljubljana: ZPS.
Aktualni teksti v znanstveni in strokovni (domači in tuji) periodiki, na katere opozori nosilka in izvajalka predmeta.
|
Cilji in kompetence
|
|
• Opredeli pomen družine in družinskega življenja za predšolskega otroka.
• Prepozna in pojasni spremembe družinskega življenja iz moderne v postmoderno družbo.
• Primerja posamezne sociološke razlage razumevanja družine.
• Ugotavlja in ocenjuje vlogo predšolskega otroka in drugih družinskih članov .
• Prepozna in argumentira posamezne dejavnike nasilja v družini.
• Analizira in ovrednoti vpliv nekaterih družbenih dejavnikov na življenje predšolskega otroka. |
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
• Prepoznavanje strukturnih sprememb na področju družinskih (pluralnih) oblik v postmoderni družbi.
• Prepoznavanje značilnosti družinskega življenja s predšolskim otrokom.
• Razumevanje protektivnega otroštva in nekaterih družbeno neželenih oblik vedenja v družini.
• Razumevanje širših družbenih dejavnikov na življenje predšolskega otroka.
|
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
Sposobnost samostojnega in avtonomnega vzgojnega delovanja,
sposobnost prepoznavanja značilnosti družinskega življenja predšolskega otroka,
pripravljenost na pomoč predšolskemu otroku, ko v njegovi družini nastopi disfunkcija, bolezen, asocialnost, nasilje, agresija idr.;
pripravljenost na vseživljenjsko izobraževanje. |
Metode poučevanja in učenja
|
|
• Predavanje
• Diskusija,
• Problemsko učenje
• Analiza dokumentov
• IKT |