PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 GLASBENE DEJAVNOSTI V VRTCU 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=P070

Šifra učne enote    P070 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B103 PREDŠOLSKA VZGOJA 3 Poletni

ECTS točke 4

Ure - Predavanja 15
Ure - Seminarji 15
Ure - Vaje 30
Ure - Samostojno delo študenta 60

Nosilci
red. prof. dr. DENAC OLGA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogojev ni. 
Vsebina
- Glasbeno-teoretične osnove: transpozicija; oblikovni elementi: motiv, fraza, tema; pesemske oblike; enoglasje in večglasje; branje in izvajanje notnih zapisov; analiza glasbenih del; slovenska ljudska in umetna glasba - Organiziranje glasbenih krožkov, delavnic - Osnove dirigentske tehnike in dirigiranje izvajalskih označb - Kriteriji za vključevanje otrok v pevski zbor - Vodenje otroškega zbora in instrumentalnih skupin - Analitično poslušanje umetniško vrednih glasbenih del primernih za otroke iz različnih glasbenih obdobij - Ustvarjanje glasbenih vsebin - Obisk kulturnih prireditev - koncerti. 
Temeljni literatura in viri
• Sicherl Kafol, B. (2015). Izbrana poglavja iz glasbene didaktike. 1. izd. Ljubljana: Pedagoška fakulteta. • Denac, O. (2012). Načrtovanje glasbenih dejavnosti v zgodnjem obdobju otroštva: visokošolski učbenik. Maribor: Pedagoška fakulteta. • Borota, B. (2013). Glasbene dejavnosti in vsebine. Koper: Univerzitetna založba Annales. • Žvar, D. (2002). Kako naj pojejo otroci. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo  
Cilji in kompetence
Študentje: se usposabljajo za razumevanje in uporabo strokovnih glasbenih znanj v procesu izvajanja, poslušanja in ustvarjanja glasbe; si razvijajo estetsko občutljivost in usposobljenost za aktivno in ustvarjalno delo na področju glasbe; se usposabljajo za poznavanje glasbenih značilnosti posameznih stilnih obdobij; si razvijajo sposobnosti analitičnega poslušanja in vrednotenja glasbenih del slovenske in svetovne glasbene kulture; v skupnem muziciranju si razvijajo sodelovanje in kakovostno kulturo odnosov; razvijajo si ustvarjalne glasbene sposobnosti. 
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Poznajo in razumejo glasbeno-teoretične vsebine; poznajo izbor glasbene literature; uporabljajo glasbena znanja pri poustvarjanju in ustvarjanju glasbenih vsebin; reflektirajo in estetsko vrednotijo glasbena dela domače in svetovne glasbene kulture; reflektirajo in vrednotjo izvajalsko tehnične ravni izvajanja; se usposobijo za vodenje predšolskih otroških zborov in instrumentalnih skupin. 
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Komunikacija, reševanje problemov, ustvarjalno mišljenje, uporaba virov. 
Metode poučevanja in učenja
Problemsko zasnovana predavanja, vaje, razlaga, imitacija, branje notnega zapisa, raziskovanje, sodelovalno učenje in poučevanje, izkustveno učenje, timsko delo, individualno delo, glasbene metode poučevanja in učenja, glasbene delavnice. 

Načini ocenjevanja Delež (%)
Pisni izpit 50  
Ustni izpit 50  
[EOP]