Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Pogoj za vključitev v delo: ni pogojev. |
Vsebina
|
|
Pedagogika športa
• Pojem, strukturnost in opredelitev pedagogike kot vede in pedagogike športa.
• Pedagoška vprašanja in vidiki posebej pomembni v procesu športnega treniranjain njihova vloga pri oblikovanju osebnostnih vrednot športnika
•
• Nerazdružljiva povezanost vzgoje in izobraževanja v procesu športnega treniranja
• Temeljni dejavniki vzgoje (družina, trener, šola, športni klub in druge posebne institucije, ki prispevajo k izobrazbi posameznika.
•
Vloga splošne in posebne didaktike v športnem treningu
• Pojem in opredelitev splošne in posebne didaktike športa
•
• Pomembnost deduktivne povezave posebne didaktike (didaktike posameznh športnih panog) z mejnimi sorodnimi strokami in njihovo smiselno povezovanje pri uresničevanju konkretnih učnih nalog, postopkov in izkušenj v procesu treniranja (
• Načrtovanje, programiranje, organizacija in vrednotenje treninga.
• Cilji, vsebine in didaktični postopki v treningu
• Artikulacija treninga
• Posebni didaktični principi v športnem treningu
• Ohranjanje in razvijanje pozitivne motivacije v procesu treniranja
• Pedagoško-didaktični vidik tekmovanja
• Vloga in lik trenerja, kot pomemben dejavnik uspešnosti v procesu športnega treniranja
•
• Motorično učenje v procesu športnega treniranja
• Faze motoričnega učenja v praktičnem didaktičnem postopku
•
• Splošne značilnosti motoričnega razvoja v ontogenezi človeka – od rojstva do pozne starosti.
|
Temeljni literatura in viri
|
|
• Milivojevič Z. idr. (2008): Mala knjiga za velike starše. Psihopolis institut.
• Ivanuš Grmek, M., Javornik Krečič, M. (2011). Osnove didaktike. Maribor: Pedagoška fakulteta UM.Štemberger, V. (2005) Kakovost športnovzgojnega procesa v nižjih razredih osnovne šole. Razredni pouk, lent.7, št.3
• Rajtmajer, D. (1994): Izbrana poglavja iz pedagogike in didaktike športa. Maribor: Pedagoška fakulteta
• Meinel, K. & Schnabel, G. (2004). Bewegungslehre - sport motorik. Südwest Verlag Verlagsgruppe Random House GmbH, München.
•
Dodatno literaturo bo nosilka določala sprotno v vsakoletnem učnem programu. / Additional literature will be defined every study year by the lecturer.
|
Cilji in kompetence
|
|
Student/ka:
- pozna osnove pedagogike kot znanosti in zna teoretična spoznanja prenesti v prakso;
- razvija interes za pedagoško delo in (samo)iniciativnost;
- razume pomen medsebojnih odnosov in komunikacije;
- pozna temeljne značilnosti poučevanja in treniranja;
- razume pomen učnega načrta ter izvedbo načrtovanja poučevanja in treniranja;
- pozna temeljne didaktične značilnosti poučevanja in treniranja;
- razume specifike sodelovanja z različnimi starostnimi skupinami.
|
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
- teoretično osmisliti proces treniranja glede vzgojno-izobraževalnih vidikov in jih uporabiti v praksi;
- razumeti in v procesu treninga uporabiti vsa pomembnejša pedagoško - didaktična znanja in zakonitosti s katerimi se srečujemo pri načrtovanju in praktični izpeljavi športnega treninga, še posebej pa tistih, ki so značilne za delo v vrhunskem športu in pri delu z mlajšimi starostnimi kategorijami perspektivnih športnikov.
|
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
Študij je usmerjen v pridobivanje teoretičnih znanj z veliko aplikativno naravnanostjo. |
Metode poučevanja in učenja
|
|
• Visokošolsko predavanje,
• metoda pogovora,
• metoda prikazovanja,
• metoda dela z besedilom,
• sodelovalno učenje.
|