PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 DIDAKTIČNO-PEDAGOŠKE OSNOVE ŠPORTA 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=T001

Šifra učne enote    T001 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B142 ŠPORTNO TRENIRANJE 1 Zimski

ECTS točke 6

Ure - Predavanja 30
Ure - Seminarji 30
Ure - Samostojno delo študenta 120

Nosilci
izr. prof. dr. VRŠNIK PERŠE TINA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoj za vključitev v delo: ni pogojev. 
Vsebina
Pedagogika športa • Pojem, strukturnost in opredelitev pedagogike kot vede in pedagogike športa. • Pedagoška vprašanja in vidiki posebej pomembni v procesu športnega treniranjain njihova vloga pri oblikovanju osebnostnih vrednot športnika • • Nerazdružljiva povezanost vzgoje in izobraževanja v procesu športnega treniranja • Temeljni dejavniki vzgoje (družina, trener, šola, športni klub in druge posebne institucije, ki prispevajo k izobrazbi posameznika. • Vloga splošne in posebne didaktike v športnem treningu • Pojem in opredelitev splošne in posebne didaktike športa • • Pomembnost deduktivne povezave posebne didaktike (didaktike posameznh športnih panog) z mejnimi sorodnimi strokami in njihovo smiselno povezovanje pri uresničevanju konkretnih učnih nalog, postopkov in izkušenj v procesu treniranja ( • Načrtovanje, programiranje, organizacija in vrednotenje treninga. • Cilji, vsebine in didaktični postopki v treningu • Artikulacija treninga • Posebni didaktični principi v športnem treningu • Ohranjanje in razvijanje pozitivne motivacije v procesu treniranja • Pedagoško-didaktični vidik tekmovanja • Vloga in lik trenerja, kot pomemben dejavnik uspešnosti v procesu športnega treniranja • • Motorično učenje v procesu športnega treniranja • Faze motoričnega učenja v praktičnem didaktičnem postopku • • Splošne značilnosti motoričnega razvoja v ontogenezi človeka – od rojstva do pozne starosti.  
Temeljni literatura in viri
• Milivojevič Z. idr. (2008): Mala knjiga za velike starše. Psihopolis institut. • Ivanuš Grmek, M., Javornik Krečič, M. (2011). Osnove didaktike. Maribor: Pedagoška fakulteta UM.Štemberger, V. (2005) Kakovost športnovzgojnega procesa v nižjih razredih osnovne šole. Razredni pouk, lent.7, št.3 • Rajtmajer, D. (1994): Izbrana poglavja iz pedagogike in didaktike športa. Maribor: Pedagoška fakulteta • Meinel, K. & Schnabel, G. (2004). Bewegungslehre - sport motorik. Südwest Verlag Verlagsgruppe Random House GmbH, München. • Dodatno literaturo bo nosilka določala sprotno v vsakoletnem učnem programu. / Additional literature will be defined every study year by the lecturer.  
Cilji in kompetence
Student/ka: - pozna osnove pedagogike kot znanosti in zna teoretična spoznanja prenesti v prakso; - razvija interes za pedagoško delo in (samo)iniciativnost; - razume pomen medsebojnih odnosov in komunikacije; - pozna temeljne značilnosti poučevanja in treniranja; - razume pomen učnega načrta ter izvedbo načrtovanja poučevanja in treniranja; - pozna temeljne didaktične značilnosti poučevanja in treniranja; - razume specifike sodelovanja z različnimi starostnimi skupinami.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: - teoretično osmisliti proces treniranja glede vzgojno-izobraževalnih vidikov in jih uporabiti v praksi; - razumeti in v procesu treninga uporabiti vsa pomembnejša pedagoško - didaktična znanja in zakonitosti s katerimi se srečujemo pri načrtovanju in praktični izpeljavi športnega treninga, še posebej pa tistih, ki so značilne za delo v vrhunskem športu in pri delu z mlajšimi starostnimi kategorijami perspektivnih športnikov.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študij je usmerjen v pridobivanje teoretičnih znanj z veliko aplikativno naravnanostjo. 
Metode poučevanja in učenja
• Visokošolsko predavanje, • metoda pogovora, • metoda prikazovanja, • metoda dela z besedilom, • sodelovalno učenje.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Pisni izpit 90  
Listovnik 10  
Opombe
Obvezna 80 % udeležba na seminarskih vajah. Pogoj za pristop k izpitu: Pozitivno ocenjene obveznosti pri seminarskih vajah  
[EOP]