Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Opravljene vaje in prisotnost na predavanjih. |
Vsebina
|
|
Predmet razvojne psihologije, področja razvoja, razvojna obdobja, cilji razvojne psihologije;
temeljni dejavniki razvoja;
pristopi, metode in tehnike za preučevanje psihičnega razvoja;
teorije psihičnega razvoja;
značilnosti razvoja v obdobju malčka, v zgodnjem, srednjem in poznem otroštvu, mladostništvu in odraslosti na naslednjih področjih: telesnem, gibalnem, zaznavnem, spoznavnem, govornem, čustvenem, socialnem in moralnem področju razvoja ter na področju razvoja spomina, pozornosti, metakognicije, temperamenta, osebnosti, samopodobe, navezanosti, igre, interesov, spolne identitete in spolne vloge;
otrok in šport;
aplikacija spoznanj iz razvojne psihologije pri delu trenerja. |
Temeljni literatura in viri
|
|
Cugmas, Z. (2003). Narisal sem sonce zate. Izbrana poglavja o razvoju otrokove navezanosti in samozaznave. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva.
Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (ur.) (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
Papalia, D. E., Olds, S. W. in Feldman, R. D. (2003). Otrokov svet. Ljubljana: Educy |
Cilji in kompetence
|
|
Spoznajo temeljne dejavnike, zakonitosti in specifičnosti razvoja v vseh razvojnih obdobjih;
usposobijo se za prenos teoretičnih spoznanj iz razvojne psihologije v trenersko prakso;
spoznajo pojavne oblike, vzroke nastanka in pomen individualnih razlik v psihičnem razvoju, da bi lahko na osnovi teh spoznanj spodbudno vplivali na razvoj vseh športnikovih potencialov;
naučijo se spremljati psihološke dejavnike, ki odločujoče vplivajo na razvoj in tekmovalno uspešnost športnikov v vseh starostnih kategorijah ter sledijo sodobnim teorijam razvoja;
razvijajo ustvarjalno mišljenje in kritičen odnos do teorije in prakse;
naučijo se analizirati mentalno-higienske pogoje razvoja v socialnem okolju in razlikovati spodbudne razvojne dejavnike od zaviralnih, da bi lahko športnikom pomagali tudi v kritičnih življenjskih situacijah in, če bi bilo treba, bili v oporo staršem. |
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Poznavanje in razumevanje dejavnikov, zakonitosti, značilnosti in specifičnosti različnih razvojnih obdobij, ki so pomembne za delo trenerja, še posebej z mlajšimi starostnimi kategorijami perspektivnih športnikov. |
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
Študij je usmerjen v pridobivanje teoretičnih znanj z veliko aplikativno naravnanostjo na trenersko delo;
prenosljiva je sposobnost kritične uporabe znanstvenih in strokovnih spoznanj iz razvojne psihologije.
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
Predavanja,
razgovor,
metoda primera,
metoda dela s tekstom z analizo. |