PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 RAZVOJNA PSIHOLOGIJA 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=T006

Šifra učne enote    T006 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B142 ŠPORTNO TRENIRANJE 1 Poletni

ECTS točke 6

Ure - Predavanja 45
Ure - Seminarji 30
Ure - Samostojno delo študenta 105

Nosilci
red. prof. dr. KAJTNA TANJA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Opravljene vaje in prisotnost na predavanjih. 
Vsebina
Predmet razvojne psihologije, področja razvoja, razvojna obdobja, cilji razvojne psihologije; temeljni dejavniki razvoja; pristopi, metode in tehnike za preučevanje psihičnega razvoja; teorije psihičnega razvoja; značilnosti razvoja v obdobju malčka, v zgodnjem, srednjem in poznem otroštvu, mladostništvu in odraslosti na naslednjih področjih: telesnem, gibalnem, zaznavnem, spoznavnem, govornem, čustvenem, socialnem in moralnem področju razvoja ter na področju razvoja spomina, pozornosti, metakognicije, temperamenta, osebnosti, samopodobe, navezanosti, igre, interesov, spolne identitete in spolne vloge; otrok in šport; aplikacija spoznanj iz razvojne psihologije pri delu trenerja.  
Temeljni literatura in viri
Cugmas, Z. (2003). Narisal sem sonce zate. Izbrana poglavja o razvoju otrokove navezanosti in samozaznave. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva. Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (ur.) (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete. Papalia, D. E., Olds, S. W. in Feldman, R. D. (2003). Otrokov svet. Ljubljana: Educy 
Cilji in kompetence
Spoznajo temeljne dejavnike, zakonitosti in specifičnosti razvoja v vseh razvojnih obdobjih; usposobijo se za prenos teoretičnih spoznanj iz razvojne psihologije v trenersko prakso; spoznajo pojavne oblike, vzroke nastanka in pomen individualnih razlik v psihičnem razvoju, da bi lahko na osnovi teh spoznanj spodbudno vplivali na razvoj vseh športnikovih potencialov; naučijo se spremljati psihološke dejavnike, ki odločujoče vplivajo na razvoj in tekmovalno uspešnost športnikov v vseh starostnih kategorijah ter sledijo sodobnim teorijam razvoja; razvijajo ustvarjalno mišljenje in kritičen odnos do teorije in prakse; naučijo se analizirati mentalno-higienske pogoje razvoja v socialnem okolju in razlikovati spodbudne razvojne dejavnike od zaviralnih, da bi lahko športnikom pomagali tudi v kritičnih življenjskih situacijah in, če bi bilo treba, bili v oporo staršem. 
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Poznavanje in razumevanje dejavnikov, zakonitosti, značilnosti in specifičnosti različnih razvojnih obdobij, ki so pomembne za delo trenerja, še posebej z mlajšimi starostnimi kategorijami perspektivnih športnikov. 
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študij je usmerjen v pridobivanje teoretičnih znanj z veliko aplikativno naravnanostjo na trenersko delo; prenosljiva je sposobnost kritične uporabe znanstvenih in strokovnih spoznanj iz razvojne psihologije.  
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, razgovor, metoda primera, metoda dela s tekstom z analizo. 

Načini ocenjevanja Delež (%)
Pisni izpit 90  
Seminarska naloga 10  
[EOP]