PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 ALPSKO SMUČANJE I 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2019&Nacin=&Predmet=T028

Šifra učne enote    T028 2019

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B142 ŠPORTNO TRENIRANJE 2 Poletni
1 B142 ŠPORTNO TRENIRANJE 3 Poletni

ECTS točke 12

Ure - Predavanja 60
Ure - Seminarji 15
Ure - Vaje 90
Ure - Samostojno delo študenta 195

Nosilci
doc. dr. PUHALJ STOJAN

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni posebnih zahtev. 
Vsebina
• Zgodovinski razvoj alpskega smučanja v svetu in doma s poudarkom na razvoju tekmovalnega smučanja. Alpsko smučanje kot sodobna tekmovalna športna dejavnost. Osnovni vidiki- značilnosti otroškega smučanja: • Uvod: Vključevanje v smučarsko dejavnost – kronološko gledano (starši – otroci, kdaj, kdo v katerih letih prejšnjega stoletja) . Otroško smučanje in smučanje odraslih . • Biomehanski vidik: Analiza strukturnih variant acikličnega gibanja v tehniki alpskega smučanja. Razvojne, psihofizične, motorične značilnosti učenja tehnike smučanja pri najmlajših starostnih kategorijah . • Kdaj začeti z usmerjanjem v tekmovalne oblike alpskega smučanja. Pomen motoričnega razvoja v otroštvu – razvoj koordinacije gibanja kot generalna komponenta gibalne dejavnosti otrok (osebnostni razvoj v celoti). • Didaktične značilnosti učenja tehnike smučanja (splošni in specialni principi, ter igralne oblike njihove uporabe pri mlajših selekcijah). Učenje tehnike s kratkimi karving smučmi (paralelni daljši karving zavoji in krajši paralelni karving zavoji ) . • Taktični vidiki vadbe – učenja otrok preko različnih postavitev in uporabe različnih pripomočkov, ter terenskih oblik kot nadgradnja osnovne – bazične tehnične vadbe. Vse se zaključuje s perfekcioniranjem prejšnjih sistemov, kar pomeni širjenje in poglabljanje znanja, do priprave za trening. • Telesna priprava otrok pred snežno vadbo – učenjem na snegu, ter nepravilnosti . • Formiranje grup in dela - vse z velikim poudarkom na varnosti . • Organiziranost otroškega tekmovalnega smučanja v svetu in doma; pravila posameznih disciplin, oprema in njena vloga.  
Temeljni literatura in viri
• Linser, F.: Effektives Krafttraining, Limpert Verlag, Wisbaden, 1994. • Petrovič.K.,J. Šmitek, M. Žvan: Pot do uspeha, FŠ, Ljubljana, 1989. • Petrovič, Rok: Psihična priprava na nastop, Sklad, FŠ, Ljubljana, 1999. • Rajtmajer, D., F. Gartner: Alpsko smučanje, Maribor, 1987. • Rajtmajer,D., F. Gartner: Smučanje- teorija in metodika alpskega smučanja, Maribor, 1986. • Richard Walter : Snowsport Austria, Verlag Bruder Hollinek- 2007 • Edvard K. in Zaletel, Z. (2013). Management (športnih) prireditev. Ljubljana: Agencija Poti. • Deutscher Skilehrerveband e.V. (2012). Skifahren einfach. BLV Buchverlag GmbH & Co. KG 80797 München. • Pernitsch, H. & Staudacher, A. (1998). Konditions-training im alpinen Skirennlauf. Verlag: ÖSV, Olympiastrasse 10, 6020 Innsbruck.  
Cilji in kompetence
Študentje skozi študij spoznajo teorijo in metodiko učenja in treniranja otrok v alpskem smučanju in rezultate raziskovalnega dela. Spoznajo načela in učinke transformacijskih procesov v tekmovalnem smučanju otrok. Usposobijo se za organiziranje, načrtovanje, vodenje in nadzor procesov treniranja v klubu, različnih selekcijah otrok, vključno z državno otroško reprezentanco. 
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent zna pravilno demonstrirati vse tehnično-taktične otroške prvine športne panoge. Razume in zna v svoje praktično delo vnesti sodobne metode dela in razume razlike pri pedagoško- trenerskem delu z otroki od 3. do 13. leta starosti. Posebej skrbno načrtuje delo z najmlajšimi kategorijami otrok. Zna svoje delo prilagoditi različnim materialnim in drugim pogojem delovnega okolja. Obvlada načrtovanje, izvedbo in spremljanje rezultatov svojega trenerskega dela. 
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Razvije didaktične spretnosti za delo z otroki in mladostniki različnih starosti. Razvije sposobnosti opazovanja in komuniciranja s starši, športniki in drugimi osebami. 
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja, • vaje, • seminar.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Pisni izpit 50  
Praktični izpit 40  
Seminarska naloga 10  
Opombe
Vsak del izpita mora biti ocenjen pozitivno. 
[EOP]