PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 FITNES I 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2019&Nacin=&Predmet=T031

Šifra učne enote    T031 2019

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B142 ŠPORTNO TRENIRANJE 2 Poletni
1 B142 ŠPORTNO TRENIRANJE 3 Poletni

ECTS točke 12

Ure - Predavanja 60
Ure - Seminarji 15
Ure - Vaje 90
Ure - Samostojno delo študenta 195

Nosilci
doc. dr. PUHALJ STOJAN

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni posebnih zahtev. 
Vsebina
Uvodna predstavitev športnega področja »FITNES«, temeljne naloge in vloga pri mobilizaciji prebivalstva s pozivom da se seznanijo z možnostmi vadbe v fitnes centrih, saj se pomanjkanje gibanja pojavlja kot eden izmed odločilnih dejavnikov tveganja pri mnogih boleznih sodobne civilizacije. Tolmačenje pojma fitnes (fitness), njegova vloga v osnovni in specialni ponudbi. Zdravstveni, biološko – fiziološki, varnostni, trenažni, filozofski, biomehanični, motorični, družbeno ekonomski, pedagoški, psihološki, sociološki, estetski, tekmovalni aspekti fitnesa. Osnovni principi treniranja. Opremljenost Fitnes- studija/centra in opis standartnih naprav (trenažerjev). Posebnosti vadbe na posameznih trenažerjih, splošen program, specialni programi v sistemu kondicijske priprave vrhunskih športnikov. Prednosti in nevarnosti pri izbiri posameznih naprav in vaj- kontraindikacije. Posebna pozornost pri udeležbi mlajših starostnih kategorij športnikov (pri izbiri orodij in programov za vadbo). Načrtovanje programov za vse starostne kategorije obiskovalcev (mlajše trenažne skupine, dijaki, študentje, obiskovaci srednjih let, starostniki nad 65 let). Delitev vadbe na individualno in skupinsko-kolebnice, step, aerobika, plesno borilne zvrsti. Sestava vadbene enote, treninga. Periodizacija (tedenski ciklus, mesečni ciklus), dopolnilni program v treningu pri posameznih drugih športih. Treningi po poškodbah- rehabilitacija, ter korektivni programi. Vodenje Fitnes- centra s pravnih, strokovnih in ekonomskih vidikov. Pravila vadbe v fitnesu. Temeljne higienske zahteve in standardi. Spremljanje dela posameznikov in preverjanje inicialnega, vmesnega in finalnega stanja njihove pripravljenosti - ugotavljanje napredka. Dodatni fitnes programi- welnes (programi za hitrejšo regeneracijo in dodaten vpliv na boljše telesno in duševno počutje). Vodenje in organizacija športnih rekreativnih dejavnosti.  
Temeljni literatura in viri
• Asmus, S.A.: Physische und motorische Entwicklung im Kindes- und Jugendalter. Kassel, 1994 • Anderson, B., Burke, E., Pearl, B,: Fitness za sve. Programi treninga za žene i muškarce, Gopal d.o.o. • 1997 • Badtke,G., et al..: Sportmedizinische Grundlagen der Körpererziehung und des sportlichen Trainings. Leipzig 1995 3.- Auflage • Martin, D.; Nikolaus, J.: Die sportliche Leistungsfähigkeit von Kindern und Folgerungen für nas • Kindertraining in Leistungssport. 27 (1997) 5, 53-59 • Đorđe Ničin : Fitness. Beograd,2003 • Sergej Petrović, Pot do uspeha: Multimedijski osebni trener, Ljubljana 2005  
Cilji in kompetence
Cilj predmeta Fitnes 1 je študente seznaniti s fit filozofijo, kateri osnovni cilj je živeti zdravo, kvalitetno, biti v formi, biti v kondiciji, dobro razpoložen, biti fit, dobro funkcioniranje v življenju, pri delu, športu, rekreaciji. Skratka kako se zoperstaviti negativnim učinkom sodobnega načina življenja, preko novih vadbenih oblik in potreb za gibanjem. Razumevanje termina- to be fit, ki je v svetu univerzalni termin za dobro zdravstveno, motorično, estetsko, psihično, socialno in ekonomsko stanje človeka. V sklopu vsega navedenega pa seznanjanje s opremo fitnes centrov, njihovo pravilno rabo v različne namene. Pisanje in ločevanje programov z različnimi nameni in za različne potrebe. 
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent zna pravilno demonstrirati vse gibalne prvine in naloge za razvijanje posameznih mišičnih skupin. Obvladuje delovanje različnih rekvizitov –trenažerjev, prostih uteži… Razume in zna v svoje praktično delo vnesti cone treninga, (glede na višino pulza) ter se tako maksimalno približati željam in interesom posameznikov. Preko diagnostičnih testov pa zna tudi varno in zanesljivo preverjati posamezna stanja v določenem procesu vadbe. Uporablja sodobne metode dela in razume razlike pri trenerskem delu športnikov različnih športnih panog, starosti in spolov. 
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Razvije spretnosti za izvajanje treningov - vadbe za oba spola in različne starosti , tako športnikov kot tudi ostalih kandidatov z različnimi željami in zmožnostmi. Ves čas tudi stremi k najsodobnejšim metodam in oblikam, preko sodobnih in aktualnih virov informacij. 
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja, • vaje, • seminar.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Pisni izpit 50  
Praktični izpit 40  
Seminarska naloga 10  
Opombe
Vsak del izpita mora biti ocenjen pozitivno. 
[EOP]