Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Opravljene vse obveznosti predmeta Karate 1 |
Vsebina
|
|
• Didaktične osnove športnega treniranja karateja
• pomen didaktične strukture športnega treninga v karateju
• didaktične posebnosti pri vključevanju predšolske in šolske mladine
• didaktične posebnosti pri rekreativnem treningu odraslih
• didaktični model usmerjen k vzgajanju bodočih tekmovalcev / tekmovalk
• didaktični principi v procesu treniranja
• preizkusi stopnje doseženega znanja - pasovi
• didaktični in drugi postopki pri prehodih tekmovalcev v starejšo in kakovostno uspešnejšo tekmovalno skupino
• kondicijska priprava (splošna in specialna)
• psihofizična priprava v karateju
• organizacija varnosti v procesu treniranja in tekmovanja regeneracija in počitek kot sestavina treninga in
tekmovanj.
Didaktični postopki pri učenju tehnika karateja:
• delo športnega trenerja pri načrtovanju, vodenju in
• spremljanju športnega in samoobrambnega
• repertoarja tehničnih in taktičnih osnov karateja
• eksperni model sheme za uspešnost v športni borbi
• periodizacija treninga in proces načrtovanja
• didaktične zakonitosti motoričnega učenja tehničnih
in taktičnih osnov karateja
• športni in samoobrambni didaktični repertoar
• tehničnih prvin - lestvice gibalnih nalog
• didaktična struktura enote treninga
Didaktika taktike karateja
• didaktka variant posameznih tehnik napada in
• obrambe pri karateju
• didaktični primeri variant prehoda iz pasivnne v
aktivno taktiko
• vloga »sparing partnerja« pri učenju posameznih
taktičnih variant
• didaktika aktivnih in pasivnih konceptov športne
borbe
• didaktične lestvice vaj pri taktičnih variantah
direktnega napada
• didaktične naloge pri taktičnih variantah v
direktnem protinapadu
• didaktika taktičnih variant pri umiku in prehodu na
defenzivno tehniko borbe
• didaktične taktične variante zasledovanja in napadov v nizu kombinacij
• idaktične naloge pri taktiki diktiranja načina športne borbe (pressing manevriranje in menjanje napada z
obrambnimi kombinacijami)
• didaktični primeri in naloge pri varanju v športni borbi
• didaktični preizkusi za koncept borbe z večanjem negotovosti – dogovorjeni in nedogovorjeni sparing. |
Temeljni literatura in viri
|
|
• Jakhel, R.:Praktični pristop k raziskovanju v karateju. Šport, Ljubljana, 1996
• Jakhel, R.: Moderni športni karate. Tehnične in taktične osnove, FŠ – Ljublana, 1994
• Jovanović. S.: Karate – teorijska polazišta. Novi Sad, 1992
• Stričević, M. et.al.: Moderni karate. Naučni pristup kondiciji i treningu. Beograd, 1990
• Pieter, W. et. al.: Scientific Coaching for Olympic Teakwondo. Aachen, 1997
• Oyama M., Vital karate, Državna založba Slovenije – Ljubljana, Štamparski zavod Zagreb, 1974
• Pfluger A., Karate 2 – Kombinations techniken – Katas, Meyer und Meyer, Aachen, 1995
• Javoršek L., Te-dlan, KZ-WKSA, Maribor, Florjančič tisk, 2008
|
Cilji in kompetence
|
|
Temeljna naloga izobraževanja na tem predmetnem področju je usposobiti študente za treniranje in vodenje tekmovalcev vseh starostnih skupin in kakovosti v karateju.
Študentje se usposobijo za kakovostno načrtovanje in spremljanje učinkovitosti treninga, praktično ter sodobno in učinkovito delo s tekmovalci. Poznajo sodobne tehnične elemente in taktiko vodenja karate borbe ter ustrezne metode treniranja s tekmovalci različnih starostnih kategorij. Študenti spoznajo organiziranost in najpomembnejše predpise v športnih karate organizacijah. Med cilji so tudi seznanitev slušateljev z znanstvenimi dosežki na področju vodenje procesa treninga in osvojitev znanj, ki jih slušatelji potrebujejo za integralno apliciranje ostalih študijskih predmetov. |
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Študent zna pravilno demonstrirati in poučevati vse tehnične in taktične prvine karateja. Razume in zna v svoje praktično delo vnesti vse sodobne didaktične metode dela in razume razlike pri trenerskem delu športnikov različne starosti, spola in kvalitete znanja. Posebej skrbno načrtuje, izvaja in spremlja delo z najmlajšimi kategorijami športnikov. Zna svoje delo prilagoditi različnim materialnim in drugim pogojem delovnega okolja. Obvlada načrtovanje, izvedbo in spremljanje rezultatov svojega trenerskega dela. Ustrezno in pravilno komunicira in skrbi za pravočasno evidentiranje in uspešno razreševanje problemov med njim in športniki, starši in drugimi dejavniki, ki lahko moteće vplivajo na njegovo trenersko delo. |
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
Razvije didaktične spretnosti za izvajanje treningov za oba spola in kategorije športnikov različnih starosti. Razvija svoje sposobnosti opazovanja in komuniciranja s starši, športniki in drugimi klubskimi osebami. Spremlja razvoj in napredek posameznikov ter pri delu uporablja metode in oblike, ki jih narekujejo informacije pridobljene preko sodobne in aktualne literature. |
Metode poučevanja in učenja
|
|
Predavanja,
seminarji,
vaje. |