Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Ni posebnih zahtev. |
Vsebina
|
|
• Mesto in vloga športa v gospodarskih in družbenih
dejavnostih ter sistemske osnove, ki zajemajo filozofske
vidike, splošne sistemske in metodološke osnove teorije
športa, sistemske osnove organizacijske strukture
športnih organizacij, teorijo managementa in poznavanje izbranih področij bazične ekonomske
teorije.
• Uvod v marketing športa: teoretične osnove marketinga
(načela, cilji), funkcije marketinga. Marketing v športu:
tržišče športnih programov.
• Ekonomska valorizacija različnih športnih programov:
nogometa, košarke, rokometa, plavanja in vaterpola,
tenisa, golfa, športa v turizmu, fitness-programi
• Ekonomski procesi v športu in vključevanje posameznih zvrsti managementa v različne ekonomske
funkcije v športu.
• Organizacija in zvrsti managementa:
Ekonomske osnove izgradnje, vzdrževanja in
koriščenja športnih objektov: karakteristike športnih
objektov, naprav in opreme. Fiksni in variabilni stroški.
• Valorizacija ekonomskih učinkov športa. Ekonomski
resurzi športnih dejavnosti. Izvori in načini financiranja športa.
• Vrste in oblike organizacije in managmenta v športu
• Organizacija marketinške dejavnosti v lastni klubski
sredini. Iskanje in koriščenje vseh razpoložljivih
potencialov za uspešno delovanje kluba.
• Funkcija direktorja športne organizacije
• Ekonomska valorizacija različnih športnih programov:
nogometa, košarke, rokometa, plavanja in vaterpola,
tenisa, golfa, športa v turizmu, fitness-programi ip
• Evalvacija in aplikacija projektnega
sistema v praksi
• Promocijski in izobraževalni management. Sodelovanje
z medijsko sfero. Izpeljava, organizacija in izvedba
javnih medijskih dogodkov. |
Temeljni literatura in viri
|
|
Covell, D. (2007). Managing sports organizations : responsibility for performance. Boston: Elsevier.
Kovač, M., Jurak, G., Primožič, M. et al. (2002). Management športa v šoli. Ljubljana: Fakulteta za šport.
Retar, I. (2006). Uspešno upravljanje športnih organizacij. Koper: Annales.
Šugman, R., Bednarik, J., Doupona Topič, M. et al. (2006). Športni management. Ljubljana: Fakulteta za šport |
Cilji in kompetence
|
|
Cilj programa je, da študentje spoznajo metodologijo celovitega vrednotenja učinkov športa ter na ta način lahko tudi ugotovijo prispevek posameznih športnih programov k ekonomskemu razvoju in napredku kluba ali kake druge športne skupnosti ali organizacije. Pridobijo usposobljenost za uspešno vodenje in upravljanje športnih organizacij. Vsebine iz tega predmetnega področja omogočajo da študentje pridobijo znanja iz ekonomije in marketinga ter spoznajo najrazličnejše možnosti njihove uporabe na področju športnih dejavnosti in jih znajo v praksi tudi uspešno uporabiti. Spoznajo in razumejo vrsto marketinških možnosti na področju športne rekreacije v povezavi z različnimi vrstami turizma in druge možnosti uspešnih povezav funkcijske povezanosti športa in športne rekreacije tudi izven meja domačega okolja. Spoznajo značilnosti managerskih možnosti sodelovanja s športno industrijo, mediji in drugimi organizacijami v povezavi z rekreativno dejavnostjo občanov in v povezavi z vrhunskim, tekmovalnim športom. |
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
ZNANJE: študentje razumejo vsebine predmeta in pridobljena teoretična znanja pri tem predmetu izkoristijo na aplikativni način, predvsem v smislu racionalnega in uspešnega praktičnega trenerskega dela, ki vključuje tudi metodologijo celovitega vrednotenja finančnih in drugih učinkov športa tudi na področju trženja. Teoretična znanja, ki jih študentje pridobijo pri tem predmetu so temeljno izhodišče za njihovo bodoče trenersko ustvarjalnost in omogočajo pridobiti znanje iz mnogih ekonomskih možnosti in marketinga ter tako lahko tudi svetovalno pomagajo pri ekonomskem razvoju in napredku kluba ali kake druge športne skupnosti ali organizacije.
RAZUMEVANJE: Študentje si s pomočjo pravilnih in številnih informacij iz področja managementa v športu pridobijo številna teoretična znanja, ki v kompatibilnosti z njihovo trenersko dejavnostjo v klubu ustvarijo dobre ekonomske pogoje, ki zagotavljajo pravilno vrednotenje celotnega zelo kompleksnega področja športnega treniranja Razumejo vso sestavljenost športnega kluba ter mu pomagajo in svetujejo pri zagotavljanju ustreznega trženja in pridobivanja finančnih sredstev. |
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
Študij je usmerjen v pridobivanje teoretičnih informacij, ki imajo direkten vpliv na racionalen ekonomski razvoj kluba ali kake druge športne skupnosti ali organizacije. Predmet management v športu je sicer teoretični predmet vendar v vsej svoji vlogi trenerja postavlja tudi v svetovalno vlogo izven njegovih kompetenc praktičnega dela. Boljše in obsežnejše teoretično znanje študentov iz tega študijskega področja bo zagotovo veliko prispevalo k boljši ekonomski organizaciji mnogih slovenskih športnih klubov. |
Metode poučevanja in učenja
|
|
Predavanja,
seminarske vaje. |