FAKULTETA ZA STROJNIŠTVO


Učna enota
 Multifunkcionalnost v oblikovanju 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=14&Jezik=&Leto=2018&Nacin=&Predmet=82M020

Šifra učne enote    82M020 2018

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 BM10 INŽENIRSKO OBLIKOVANJE IZDELKOV 2 Zimski

ECTS točke 6

Ure - Predavanja 30
Ure - Seminarji 15
Ure - Laboratorijske vaje 30
Ure - Samostojno delo študenta 105

Nosilci
izr. prof. dr. ŠTERMAN SONJA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
- risanje in slikanje 
Vsebina
- Zgodovina in razvoj multifunkcionalnosti v oblikovanju izdelkov. - Multifunkcionalnost in estetika. - Definicija funkcij izdelka: a) psihološke (ekspresivna, emocionalna, terapevtska, zabavna, orientacijska, delovna, učna itd. funkcija izdelka), b) senzorne, c) družbene (komunikacija, povezanost,…), d) kulturne, e) utilitarne (fleksibilnost, mobilnost, …). - Multifunkcionalnost in izboljšanje kvalitete življenja. - Multifunkcionalnost in ekologija. - Multifunkcionalnost in individualizacija. - Multifunkcionalnost in interaktivnost ter novi mediji. - Multifunkcionalnost in nove tehnologije in materiali.  
Temeljni literatura in viri
1. PHAIDON DESIGN CLASSICS, London : Phaidon Press Limited, 2006 2. 20TH C DESIGN, DESIGN MUSEUM, McDermott, Catherine , Woodstock, N.Y. : Overlook Press, cop. 2000 3. FURNITURE : A CONCISE HISTORY, Lucie-Smith, Edward, London : Thames and Hudson, 1995 4. GREEN DESIGN : DESIGN FOR ENVIRONMENT, Mackaenzie, Dorothy, Laurence King, 1997, London 5. SMART FIBRES, Fabrics and Clothing, - X. Tao, G. D. Roy, CRC Press, 2002 Priporočljivi 6. MODERN DESIGN FOR MODERN LIVING, Gilbert Rohde , Yale University Press 7. SHAPE-MEMORY POLYMERS AND MULTIFUNCTIONAL COMPOSITES , Editor(s): Jinsong Leng, Harbin Institute of Technology, Harbin, People's Republic of China; Shanyi Du, Harbin Institute of Technology, People’s Republic of China, 2010 8. INTERACTION DESIGN ALMANACO 2003, Gillian Campton Smith, Mario Matioda, Philip Tabor, Ivrea institute, Italy 9. THE DREAM SOCIETY, Rolf Jensen, 10. MODERNITY AND SELF IDENTITY, Anthony Giddens, Stanford University PRESS, 1991 11. LIFESTYLE, Bruce Mau, Phaidon, 2001  
Cilji in kompetence
- Študentje bodo izzvani za inoviranje v oblikovanju multifunkcionalnih tekstilnih in drugih izdelkov z uporabo pridobljenih tehničnih spretnosti in načrtovalskih znanj. - Izzvani bodo k razumevanju oblikovanja kot procesa iskanja novih rešitev na stare probleme. - Študentje morajo biti sposobni za detekcijo in analizo vedno novih problemov nastajajočih v kompleksnem okolju sodobne družbe ter reševanje le-teh z multifunkcionalnimi rešitvami. - Analiziranje naštetih funkcij in združevanje le-teh z estetsko funkcijo ter multifunkcionalnostjo. - Premikanje meja obstoječih kontekstov uporabe s ciljem izboljšanja kvalitete življenja s pomočjo multifunkcionalnih izdelkov.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Razumevanje multifunkcionalnosti kot združevanje različnih funkcij izdelka: - interaktivnosti, - mobilnosti, - fleksibilnosti, - umetniške ekspresivnosti, - emotivno, - družbeno - terapevtsko vrednost. - Idr.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Prenos razumevanja razvoja multifunkcionalnosti tekstilnih in drugih izdelkov v procesih razvoja tudi drugih novih konceptov ter njihovih komunikacijskih, psiholoških, družbenih in terapevtskih potencialov. 
Metode poučevanja in učenja
- Podana abstraktna konceptualizacija problema. - Podan primer konkretnega problema in rešitve. - Konkretna izkušnja. - Refleksija izkustva oz. ozaveščanje, analiza in razmislek o dejavnikih, ki so vplivali na izkušnjo in na posameznikovo ravnanje v njej. - Primerjava in iskanje zvez med reflektirano izkušnjo in preteklimi lastnimi in tujimi izkušnjami, teoretičnim znanjem, stališči itd.. - Praktično eksperimentiranje oz. načrtovanje novih projektov. - Integracija novih spoznanj v obstoječo miselno strukturo.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Preverjanje znanja 40  
Predstavitev in zagovor projektne naloge 50  
Praktični izpit 10  
Opombe
- Ocena poznavanja teoretskih in zgodovinskih izhodišč 40% - Ocena rezultatov dela-ustno zagovarjanje in ustna ter slikovna predstavitev individualnih nalog in projektov 50%. - Ocenjevanje obvladovanja postopka in procesa dela 10%. Za uspešno opravljen izpit mora študent pri vsaki od sestavin doseči vsaj polovico možnih odstotnih točk.  
[EOP]