Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
-
|
Vsebina
|
|
- Bioklimatski kontekst arhitekture zgradb in urbanega prostora:
- 1. osnove fizike človeškega organizma
- 2. osnove meteorologije
- 3. fizika zgradb - toplota, svetloba, zvok (
- 4. urbana fizika - veter, zvok, svetloba, urbana klima, urbani toplotni otoki
- 5. zaznavanje urbanega prostora - genius loci
|
Temeljni literatura in viri
|
|
S. Szokolay, Introduction to Architectural Science, 2nd ed. Architectural Press, 2008. |
Cilji in kompetence
|
|
Cilj predmeta je študentom predstaviti odnos med človekom in arhitekturo (zgradbo in mestom) skozi:
1. interakcijo človek-okolje (mikroklima),
2. interakcijo zgradba-okolje (vzpostavitev mikroklime v zgradbi),
3. interakcijo zgradba-zgradba: struktura mesta (urbana fizika)
4. interakcijo (človek-človek)+(zgradba-zgradba): sklopitev = mesto (prostorsko vpeta družbena mreža),
5. interakcijo človek-arhitektura-človek (arhitektura kot mediator medčloveške interakcije) /
|
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
1. poznavanje osnovnih fizioloških in meteoroških količin in povezav med njimi,
2. razumevanje mehanizmov prenosa toplote pri človeku in v zgradbah, približne ocene velikostnih redov toplotnih tokov in temperaturnih sprememb,
3. uporaba bioklimatskih konceptov in bioklimatskega konteksta v začetnih fazah načrtovanja
4. analiza dejavnikov zaznavanja grajenega okolja
5. zasnova raziskave zaznavanja urbanega prostora s stališča bioklimatskega konteksta prostora
|
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
konceptualna analiza interakcije zgradbe in okolja
spretnosti v uporabi naprednih 3D računalniških modelov |
Metode poučevanja in učenja
|
|
Predmet sestoji iz predavanj in študentskega dela v skupinah. Študenti analizirajo izbrane lokacije v mestu s stališča bioklimatskega konteksta in ocenjujejo bioklimatski potencial arhitekture in urbanega prostora na lokalni skali: določijo merilne metode (introspekcija, subjektivne ocene), med skupinami se uskladijo in kritično primerjajo metode in rezultate, analizirajo rezultate, vizualizirajo podatke, napišejo esej-seminarsko nalogo |