PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 JADRANJE II 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2019&Nacin=&Predmet=T062

Šifra učne enote    T062 2019

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B142 ŠPORTNO TRENIRANJE 2 Poletni
1 B142 ŠPORTNO TRENIRANJE 3 Poletni

ECTS točke 12

Ure - Predavanja 60
Ure - Seminarji 15
Ure - Vaje 90
Ure - Samostojno delo študenta 195


Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Vsebina
Vsebina predmeta Jadranje II je vključena v programu vsakega jadralnega razreda, ki obravnava tehnične in taktične prvine posameznega jadralnega razreda. Namenjena je prvenstveno posameznim jadralnim razredom. Pomen športne tehnike pri doseganju določenih športnih dosežkov pri individualnih športnih panogah. Etape tehničnega in taktičnega treniranja. Kriteriji in značilnosti športne tehnike in taktike. Vsebine splošne in specialne tehnike v jadralnem športu. Veliko pozornosti je potrebno nameniti razlikam v tehniki in taktiki posameznih razredov. Razčlenit je potrebno tudi posamezne tehnične in taktične elemente glede na njihovo uporabnost za posamezne starostne kategorije jadralcev. Vrste, pomen in komponente športne taktike. Organizacija in vodenje tekme. Metodične osnove in naloge taktičnega izobraževanja. Kontrola in testne regate pri posameznih razredih. Proces treniranja športne tehnike in taktike v otroštvu in kasneje. Predmet Jadranje II zajema vse splošne metodično-didaktične zakonitosti in značilnosti sodobnega treninga. Posamezna poglavja pa so: Definicija in naloge didaktike in metodike v procesu treniranja. Didaktični in metodični principi, splošni in specialni pri posameznem razredu. Metodična načela treninga: Od znanega k neznanemu. Od enostavnega k sestavljenemu. Nezavedno vodenje. Izbira optimalnih pogojev na morju. Raznolikost pri poučevanju. Upoštevanje individualnih lastnosti. Didaktična načela treninga: Princip individualnega pristopa. Princip postopnosti. Princip optimalnega razmerja med treningi in pavzami. Didaktične lestvice vaj za učenje posameznih tehničnih znanj, tudi igralna oblika, njihove uporabe pri učenju tehnike pri jadralcih, ki so vključeni v otroški jadralni razred - optimist. Didaktični postopki učenja tehnično-taktičnih elementov pri posameznem razredu. Didaktični napotki pri izvajanju treninga namenjenega izboljšanju temeljnih manevrov in razlik pri njih. Testi za preverjanje uspešnosti didaktičnih postopkov pri športnikih različne starosti in spola. Metodično-didaktične zakonitosti pri različnih oblikah športnega treninga. Izbrana poglavja, ki vplivajo na storilnostno sposobnost športnika: Ogrevanje v procesu treninga in tekme. Pomen regeneracije športnika. Didaktične značilnosti treniranja skozi igro.  
Temeljni literatura in viri
A.Cort, R. Stern, GETING STARTED IN SAILBOAT RACING, USA 2004 B. Willis: THE RULES IN PRACTICE, United Kingdom 2009 Stuard H. Walker: THE TACTICS OF SMALL BOAT RACING Dedekam: SAIL & RIG TUNING, United Kingdom 2005 B. Bond: SVE O JEDRENJU, Zagreb 1980 D. Miloš: POD JEDRIMA KRSTAŠA, Opatija 2001 Ostala literatura je navedena pri okvirnih učnih programih posameznih jadralnih razredih.  
Cilji in kompetence
Študentje spoznajo vse tehnične in taktične prvine ter načine kako se jih naučiti od enostavnih pogojev do zelo težkih pogojev na vodi (veter) – ob upoštevanju razlik pri posameznih razredih. Spoznavajo kako pravilno taktično reagirati v poteku tekmovanja, najti vedno ustrezno rešitev in v danem trenutku najustreznejšo rešitev. Še posebej pozorno je potrebno študente seznaniti z določenimi metodami dela z mlajšimi jadralci, saj je napačno naučeno tehnično prvino kasneje zelo težko popraviti. Spoznati morajo vse lestvice didaktičnih vaj, ki omogočijo jadralcu optimalen razvoj. Jadranje je namreč šport, kjer je potrebno tehniko in taktiko obvladati v različnih vremenskih pogojih ( moč vetra, višina valov).  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
ZNANJE: Študente je potrebno na tem predmetnem področju usposobiti, da v popolnosti obvladajo večino tehničnih razlik posameznih razredov, da jih znajo razložiti brez napak pri trenerskem delu. Znajo izbrati in analizirati metode dela (jih po potrebi spremeniti) in narediti zaključke. RAZUMEVANJE: Študentje si s pomočjo pravilnih in številnih informacij iz področja tehnike in taktike v posameznem izbranem jadralnem razredu zagotovijo ustrezen ugled in avtoriteto, ki jim omogoča uspešno in sodobno koncipirano trenersko delo v klubski sredini.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študij je usmerjen v pridobivanje teoretičnih in tudi praktičnih informacij, ki imajo velikokrat direkten vpliv na urejeno in uspešno delo v klubu. Pri praktičnem delu pa od trenerja zahteva suvereno znanje tako na teoretičnem kot praktičnem nivoju. Vodenje tekmovanj in svetovalna uspešna vloga je lahko samo rezultat teh znanj in pridobljene spretnosti. 
Metode poučevanja in učenja
• Predavanje • Vaje • Seminarska naloga  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Praktični izpit 40  
Praktične vaje 40  
Seminarska naloga 20  
[EOP]