Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Osnovno znanje postavljanja snovnih bilanc v kemijskih procesih, poznavanje osnovnih lastnosti snovi, numerična integracija, risanje diagramov. |
Vsebina
|
|
Uporaba e-učnega okolja Moodle:
- Izdelava slovarja strokovnih izrazov.
Sinteza procesov:
- sinteza reakcijskih poti, proizvodno-porabna analiza, preliminarni ekonomski izračun,
- različni načini prikaza procesov (blokovna
shema, procesna shema, ISO 10628) in izračunavanja snovnih bilanc,
- sinteza snovnih tokov,
- separacijska naloga (hevristična pravila),
- integracijska naloga (toplotna integracija omrežja toplotnih prenosnikov),
- homogene reakcije v idealnih reaktorjih (šaržni, kontinuirni mešalni in cevni reaktor),
- ovrednotenje investicije in obratovalnih stroškov.
|
Temeljni literatura in viri
|
|
1. D. F. Rudd, G. J. Powers, J. J. Siirola, Process Synthesis, Prentice-Hall, Inc., New Jersey, 1973.
2. W. D. Seider, J. D. Seader, D. R. Lewin, Process Design Principles, Synthesis, Analysis and Evaluation, John Wiley & Sons, Inc., New York, 1999.
3. Visual Encyclopedia of Chemical Engineering Equipment, Version 5.0, The Regents of the University of Michigan, 2018.
4. M. Krajnc, Sinteza procesov, zbrano gradivo, FKKT Maribor, 2015.
5. M. Krajnc, Sinteza procesov, Zbirka rešenih nalog, zbrano gradivo, FKKT Maribor, 2015. |
Cilji in kompetence
|
|
Spoznati sistematično pot preliminarne sinteze kemijskih procesov. Vzpodbujati kreativno in ustvarjalno delo s skupinskim delom in preko e-učnih okolij.
|
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
študent zna opisati, kaj je reakcijska pot in izvesti
preliminarni ekonomski izračun kemijskega
procesa,
- študent zna pojasniti bistvo postavljanja masnih
bilanc,
- študent je sposoben narisati blokovno in procesno
shemo,
- študent je sposoben ločiti in načrtovati
obratovanje šaržnega in kontinurnih reaktorjev,
- študent zna načrtovati optimalno omrežje
toplotnih prenosnikov,
- študent je sposoben izračunati preliminarno
vrednost investicije in stroške obratovanja.
|
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Pridobljeno znanje, sodelovalno, aktivno in ustvarjalno delo uporabiti pri drugih predmetih.
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
Aktivno poučevanje in učenje, skupinsko (sodelovalno) delo, e-učenje, domače delo, interaktivno preverjanje znanja, formativno preverjanje znanja z e-testi, uporaba interaktivnih multimedijskih učnih gradiv za študij.
|