Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Temeljno znanje osnov sociologije. |
Vsebina
|
|
Kriminaliteta in kriminologija
-opredelitev kriminologije
-predmet kriminologije
-zgodovinski razvoj kriminologije
-raziskovalne metode v kriminologiji
Merjenje kriminalitete
-uradna statistika o kriminaliteti
-nacionalne (viktimizacijske ) študije o kriminaliteti
Klasifikacije kriminoloških teorij
Sociološke teorije o kriminaliteti in vzrokih prestopništva
-teorije pritiska
-nadzorstvene teorije
-teorije konflikta in radikalne teorije
-teorije kulturne odklonskosti
-teorije simboličnega interakcionizma
Biološke teorije
-dednost in kriminaliteta
-konstitucijske teorije
-okvare centralnega in avtonomnega živčnega sistema
Psihološke teorije
Pojavne oblike o kriminaliteti
-kategorije kaznivih dejanj
-tipologije storilcev kaznivih dejanj
-pomen fenomenoloških shem
Penologija kot znanost o izvrševanju kazni: pojem, predmet, vsebina, razvoj, dosežki
Mednarodni akti in njihov vpliv na razvoj penologije in izvrševanje zaporne kazni
Sistemi izvrševanja zaporne kazni v preteklosti in danes
Razvoj in dosežki slovenske penologije
Namen in zgodovina kaznovanja ter novejša stališča o namenu kaznovanja
Povezanost penologije z drugimi znanostmi
|
Temeljni literatura in viri
|
|
• Meško, G. (2016). Kriminologija. Ljubljana: Fakulteta za varnostne vede.
• Meško, G. (1997). Družinske vezi na zatožni klopi? Ljubljana: Educy.
• Članki iz revij:
o Revija za kriminalistiko in kriminologijo;
o Varstvoslovje;
o Teorija in praksa;
o Socialna pedagogika;
o Socialno delo.
• Raziskave Inštituta za kriminologijo pri Pravni fakulteti v Ljubljani.
• Raziskave Inštituta za varstvoslovje na Fakulteti za varnostne vede UM.
• Letna poročila Uprave Republike Slovenije za izvrševanje kazenskih sankcij.
• Brinc, F. (1994). Dosežki in težave penologije v Sloveniji. Revija za kriminalistiko in kriminologijo, 45(4), 299-310.
• Brinc, F. (1997). Družbeno vzdušje v zavodih za prestajanje kazni zapora v Sloveniji. Revija za kriminalistiko in kriminologijo, 48(4), 357-373.
• Meško, G., Fields, C. B. in Smole T. (2011). A concise overview of penology and penal practice in Slovenia: the unchanged capacity, new standards, and prison overcrowding. The Prison Journal, 91(4), 398-424.
|
Cilji in kompetence
|
|
Študente usposobiti, da razumejo najbolj pomembne kriminološke teorije in spoznajo njihovo praktično vrednost ter pridobijo temeljna znanja o penologiji in sistemu ter oblikah izvrševanja kazenskih sankcij. |
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Znanje in razumevanje:
Predmet študente seznani s pomembnejšimi teoretičnimi in praktičnimi koncepti kriminologije, v manjšem obsegu pa se seznani tudi z osnovami penologije.
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Skozi predavanja, vaje in individualno delo študenti razvijejo veščine, ki so potrebne tako za razumevanje kriminalitete kot tudi za razumevanje položaja obsojencev.
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
Predmet se bo izvajal v obliki predavanj, diskusij, predavanj gostujočih predavateljev, študij primerov, individualnih projektov, skupinskega dela ter individualnih konzultacij s predavateljem. Asistent bo s študenti izvedel vaje in študijske obiske institucij (zapor in policijska postaja). |