Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Pogoji za vključitev v delo: jih ni.
Pred pristopom k izpitu mora študent opraviti seminarsko nalogo in nastop.
|
Vsebina
|
|
- Terminologija (pojem didaktika glasbene vzgoje, glasbena pedagogika, odnos med občo didaktiko in specialno didaktiko glasbene vzgoje, estetika, estetska vzgoja, umetnost)
- Faktorji glasbene kulture
- Glasbena vzgoja in celostni razvoj otrokove osebnosti
- Razvoj glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj
- Naloge in načela glasbene vzgoje
- Načrtovanje in izvajanje predšolske in šolske (1. razred) glasbene vzgoje (cilji glasbene vzgoje, glasbene vsebine, metode glasbene vzgoje, glasbene dejavnosti, artikulacija didaktične enote)
- Evalvacija glasbene vzgoje
|
Temeljni literatura in viri
|
|
• Denac, O. (2012). Načrtovanje glasbenih dejavnosti v zgodnjem obdobju otroštva: visokošolski učbenik. Maribor: Pedagoška fakulteta.
• Borota, B. (2013). Glasbene dejavnosti in vsebine. Koper: Univerzitetna založba Annales.
• Denac, O. (2011). Z igro v čarobni svet glasbe. Ljubljana: Mladinska knjiga.
• Otrok v vrtcu, Priročnik h Kurikulu za vrtce. (2008). Maribor: Založba obzorja.
• Hargreaves, D.J.& North, A.C. ( 2001). Musical Development and Learning. London: Continuum.
• Sicherl Kafol, B. (2015). Izbrana poglavja iz glasbene didaktike. 1. izd. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
|
Cilji in kompetence
|
|
Študentje:
• spoznajo estetske, sociološke in psihološke osnove glasbene pedagogike ;
• razvijajo si splošni estetski in glasbeni okus;
• spoznajo cilje, naloge, vsebine glasbene vzgoje ter splošne metodične principe, oblike in sredstva;
• usvojijo principe načrtovanja glasbene vzgoje ter se usposobijo za izbiro vsebin, metodičnih postopkov, literature;
• si pridobijo znanje o razvoju glasbenih sposobnosti otrok;
• spoznajo in upoštevajo pomen zavestno oblikovane glasbene občutljivosti za usvajanje glasbene kulture;
• spoznajo oblike otrokove glasbene ustvarjalnosti in si razvijajo ustvarjalne in poustvarjalne glasbene sposobnosti;
• si razvijajo sposobnost doživljanja in izražanja doživetij ob glasbenih dejavnostih;
• se usposobijo za prenos teoretičnih znanj v prakso;
• uporabijo IKT v glasbeni vzgoji.
|
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Znanje in razumevanje:
- poznajo in razumejo področja glasbenega izvajanja, poslušanja, ustvarjanja in glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj;
- razumejo in uporabljajo specialna didaktična znanja pri doseganju kurikularnih ciljev in pri izdelavi seminarske naloge;
- uporabljajo sodobne didaktične strategije pri načrtovanju in izvajanju učnega nastopa glasbene vzgoje;
- estesko vrednotijo in reflektirajo glasbene vsebine;
- znati uporabiti ustrezno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo pri glasbenih dejavnostih.
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Komunikacija, reševanje problemov, ustvarjalno mišljenje, uporaba virov
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
Problemsko zasnovana predavanja, sodelovalno učenje in poučevanje, timsko delo, laboratorijske vaje, seminarske vaje, glasbene delavnice, glasbene metode poučevanja in učenja, neposredna pedagoška praksa. |