PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 DIDAKTIKA GLASBENE VZGOJE 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=P300

Šifra učne enote    P300 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B103 PREDŠOLSKA VZGOJA 2 Zimski

ECTS točke 7

Ure - Predavanja 45
Ure - Seminarji 15
Ure - Vaje 29
Ure - Nastop 1
Ure - Samostojno delo študenta 120

Nosilci
red. prof. dr. DENAC OLGA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo: jih ni. Pred pristopom k izpitu mora študent opraviti seminarsko nalogo in nastop.  
Vsebina
- Terminologija (pojem didaktika glasbene vzgoje, glasbena pedagogika, odnos med občo didaktiko in specialno didaktiko glasbene vzgoje, estetika, estetska vzgoja, umetnost) - Faktorji glasbene kulture - Glasbena vzgoja in celostni razvoj otrokove osebnosti - Razvoj glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj - Naloge in načela glasbene vzgoje - Načrtovanje in izvajanje predšolske in šolske (1. razred) glasbene vzgoje (cilji glasbene vzgoje, glasbene vsebine, metode glasbene vzgoje, glasbene dejavnosti, artikulacija didaktične enote) - Evalvacija glasbene vzgoje  
Temeljni literatura in viri
• Denac, O. (2012). Načrtovanje glasbenih dejavnosti v zgodnjem obdobju otroštva: visokošolski učbenik. Maribor: Pedagoška fakulteta. • Borota, B. (2013). Glasbene dejavnosti in vsebine. Koper: Univerzitetna založba Annales. • Denac, O. (2011). Z igro v čarobni svet glasbe. Ljubljana: Mladinska knjiga. • Otrok v vrtcu, Priročnik h Kurikulu za vrtce. (2008). Maribor: Založba obzorja. • Hargreaves, D.J.& North, A.C. ( 2001). Musical Development and Learning. London: Continuum. • Sicherl Kafol, B. (2015). Izbrana poglavja iz glasbene didaktike. 1. izd. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.  
Cilji in kompetence
Študentje: • spoznajo estetske, sociološke in psihološke osnove glasbene pedagogike ; • razvijajo si splošni estetski in glasbeni okus; • spoznajo cilje, naloge, vsebine glasbene vzgoje ter splošne metodične principe, oblike in sredstva; • usvojijo principe načrtovanja glasbene vzgoje ter se usposobijo za izbiro vsebin, metodičnih postopkov, literature; • si pridobijo znanje o razvoju glasbenih sposobnosti otrok; • spoznajo in upoštevajo pomen zavestno oblikovane glasbene občutljivosti za usvajanje glasbene kulture; • spoznajo oblike otrokove glasbene ustvarjalnosti in si razvijajo ustvarjalne in poustvarjalne glasbene sposobnosti; • si razvijajo sposobnost doživljanja in izražanja doživetij ob glasbenih dejavnostih; • se usposobijo za prenos teoretičnih znanj v prakso; • uporabijo IKT v glasbeni vzgoji.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje: - poznajo in razumejo področja glasbenega izvajanja, poslušanja, ustvarjanja in glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj; - razumejo in uporabljajo specialna didaktična znanja pri doseganju kurikularnih ciljev in pri izdelavi seminarske naloge; - uporabljajo sodobne didaktične strategije pri načrtovanju in izvajanju učnega nastopa glasbene vzgoje; - estesko vrednotijo in reflektirajo glasbene vsebine; - znati uporabiti ustrezno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo pri glasbenih dejavnostih. Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi: Komunikacija, reševanje problemov, ustvarjalno mišljenje, uporaba virov  
Metode poučevanja in učenja
Problemsko zasnovana predavanja, sodelovalno učenje in poučevanje, timsko delo, laboratorijske vaje, seminarske vaje, glasbene delavnice, glasbene metode poučevanja in učenja, neposredna pedagoška praksa. 

Načini ocenjevanja Delež (%)
Portfolio 20  
Nastop-i 20  
Pisni izpit 60  
[EOP]