PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 DIDAKTIKA JEZIKOVNE VZGOJE 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=P190

Šifra učne enote    P190 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B103 PREDŠOLSKA VZGOJA 2 Zimski

ECTS točke 7

Ure - Predavanja 45
Ure - Seminarji 15
Ure - Vaje 29
Ure - Nastop 1
Ure - Samostojno delo študenta 120

Nosilci
doc. dr. ROPIČ KOP MARIJA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogojev za vključitev v delo ni. Pogoji za opravljanje izpita: opravljene vaje, seminarska naloga in nastop.  
Vsebina
- Razvoj slušne občutljivosti. - Poslušanje kot temeljna jezikovnokomunikacijska dejavnost. - Razvoj in spodbujanje razvoja govora v predšolskem obdobju - Jezik kot objekt igre. - Spodbujanje jezikovne zmožnosti v vrtcu. - Komunikacijske sposobnosti predšolskega otroka. - Tvorjenje enostavnih besedil. - Malčkove prve zgodbe. - Raba jezika v domišljijskih igrah. - Učenje v simbolni igri - Seznanitev s kurikulumom. - Razvojna sposobnost zaznavanja. - Predbralne in predpisalne sposobnosti in spretnosti. - Vidni procesi zaznavanja. - Spodbujanje glasovnega zavedanja v predšolskem obdobju. - Razvoj grafomotorike. - Razvoj grafomotorike. - Motorične spretnosti in živčno-mišično dozorevanje. - Otroci vadijo osnove pisanja. - Komunikacijski pouk književnosti: ravni dialoga, komunikacijski in tradicionalni pouk književnosti, hipotetična otroška recepcija, tematski interesi otroka in načrtovanje pouka književnosti, produktivne književnodidaktične metode, vloga staršev pri pouku književnosti.  
Temeljni literatura in viri
• ROPIČ, Marija. Zmožnost zaznavanja začetnih in končnih glasov v nezložnih in večzložnih besedah. Sodobna pedagogika 1, 44-55. • KORDIGEL, M., T. JAMNIK (1999): Književna vzgoja v vrtcu. Ljubljana. • MARJANOVIČ UMEK, Ljubica, Kranjc, Simona in Fekonja, Urška (2006). Otroški govor: razvoj in učenje. Domžale: Izolit. • Plut Pregelj, Leopoldina (2012). Poslušanje: način življenja in vir znanja. Ljubljana: DZS. • ROPIČ, Marija, FRANČEŠKIN, Jana (2008). Danes rišem, jutri pišem, Učbenik z elementi delovnega zvezka za opismenjevanje pri slovenščini v 1. razredu osnovne šole. Ljubljana: Rokus Klett  
Cilji in kompetence
Cilj predmeta je, da študenti usvojijo znanje in metode za spodbujanje otrok predšolskega obdobja pri dejavnostih poslušanja in govorjenja, verbalni in neverbalni komunikaciji ter aktivni udeležbi v komunikacijskem procesu. Študenti poznajo intenzivni razvoj govora v predšolskem obdobju in ga zmorejo uspešno spodbujati. Poznajo stopnje vidnega zaznavanja in njihov vpliv na začetno branje. Poznajo in razumejo ravni glasovnega zavedanja ter pomen vaje v predšolskem obdobju. Razumejo, da dozorevanje mišične napetosti vpliva na začetno pisanje. Poznajo pomen osnov pisanja: drže telesa, drže pisal, orientacije, pisanja od leve proti desni in od zgoraj navzdol, vaje osnovnih potez (sestavni del črk in števk). Študente naučiti potrebnih znanj in razviti potrebne spretnosti, ki jih potrebujejo za uspešno poučevanje književnosti v vrtcu.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti: • znajo oblikovati možnosti za spodbujanje otrok predšolskega obdobja v poslušanju in govorjenju, v verbalni in neverbalni komunikaciji ter aktivni udeležbi otrok v komunikacijskem procesu; • ustvariti spodbudne pogoje za intenzivni razvoj govora v predšolskem obdobju; • znajo oblikovati vaje in preizkuse za ocenitev zmožnosti otrok na posamezni ravni glasovnega zavedanja v predšolskem obdobju ter oceniti individualni napredek; • znajo oblikovati vaje za spodbujanje osnov pisanja: drže telesa, drže pisal, orientacije, pisanja od leve proti desni in od zgoraj navzdol, vaje osnovnih potez; • znajo načrtovati poučevanje književnosti v vrtcu.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Diplomanti se bodo lahko z ustvarjalnim odnosom do strokovnih spoznanj, s samoizobraževanjem in z uporabo preprostejših raziskovalnih tehnik pri svojem delu nenehno strokovno razvijali.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Seminarska naloga 20  
Nastop-i 20  
Pisni izpit 60  
[EOP]