Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Pogoji za vključitev v delo: ni pogojev.
Pogoj za pristop k izpitu: uspešno opravljen nastop v vrtcu.
|
Vsebina
|
|
Matematična pismenost. Principi učenja in poučevanja matematike v vrtcu. Načrtovanje matematičnih aktivnosti skozi dnevne rutine.
Vloga igre pri predšolski matematiki.
Matematično okolje. Ponazorila pri učenju in poučevanju matematike. Matematični pojmi. Vrste matematičnega znanja. Matematične sposobnosti predšolskih otrok. Diskalkulija.
Klasifikacija, seriacija, vzorci, subitizacija. Štetje. Število. Računske operacije. Merjenje. Geometrija. Kombinatorika. Verjetnost.
|
Temeljni literatura in viri
|
|
• Lipovec, A., & Antolin Drešar, D. (2019). Matematika v predšolskem obdobju. Maribor: Univerzitetna založba Univerze.
• Van de Walle, J.A., Lovin, L. H. (2006). Teaching Student-Centred Mathematics Grades K-3. NY: Pearson.
• Hodnik Čadež,T. (2004). Cicibanova matematika. Priročnik za vzgojitelja,Ljubljana:DZS.
• Kurikulum za vrtce. (1999). Ljubljana, Slovenija: Ministrstvo za izobraževanje in šport |
Cilji in kompetence
|
|
Študent/ka:
• organizira ustrezno matematično učno okolje za otroke v obdobju pred šolo in v 1. razredu,
• pojasni razvijanje zgodnjih matematičnih pojmov,
• konstruira matematično pismenost relevantnih vsebinskih področij matematike,
• argumentira specifiko pridobivanja zgodnjih matematičnih pojmov,
• uporabi principe zgodnjega učenja in poučevanja matematike,
• oblikuje suveren in kritičen odnos tako do kurikuluma in učnega načrta OŠ kakor tudi do različnih načinov obravnave matematičnih vsebin.
|
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Študent/ka:
• pojasni relevantne matematične koncepte,
• načrtuje in izvede matematične dejavnosti v vrtcu,
• argumentira uporabo ponazoril pri učenju in poučevanju matematike v vrtcu,
• uporablja informacijsko tehnologijo pri organizaciji in izvedbi matematičnih dejavnosti,
• snuje matematične dejavnosti, jih prilagodi glede na starost in spodobnosti otrok in izvede samoevalvacijo. |
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
• Spretnost pisnega, ustnega in grafičnega komuniciranja matematičnega znanja
• uporaba informacijske tehnologije: iskanje informacij na svetovnem spletu, uporaba specifičnih programskih orodij,
• organizacijske spretnosti: načrtovanje, izdelava terminskega plana, samoevalvacija,
• spretnosti računanja: elementarno računstvo,
• reševanje problemov: učenje skozi reševanje problemov.
• delo v skupini: delo v skupini pri laboratorijskih vajah.
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
• Predavanja,
• Laboratorijske vaje.
• E-učenje,
• Domače naloge,
• Nastop in praktično delo (integrirana praksa) v vrtcu. |