PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 DIDAKTIKA MATEMATIKE 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=P410

Šifra učne enote    P410 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B103 PREDŠOLSKA VZGOJA 3 Poletni

ECTS točke 5

Ure - Predavanja 45
Ure - Vaje 29
Ure - Nastop 1
Ure - Samostojno delo študenta 75

Nosilci
izr. prof. dr. ANTOLIN DREŠAR DARJA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo: ni pogojev. Pogoj za pristop k izpitu: uspešno opravljen nastop v vrtcu.  
Vsebina
Matematična pismenost. Principi učenja in poučevanja matematike v vrtcu. Načrtovanje matematičnih aktivnosti skozi dnevne rutine. Vloga igre pri predšolski matematiki. Matematično okolje. Ponazorila pri učenju in poučevanju matematike. Matematični pojmi. Vrste matematičnega znanja. Matematične sposobnosti predšolskih otrok. Diskalkulija. Klasifikacija, seriacija, vzorci, subitizacija. Štetje. Število. Računske operacije. Merjenje. Geometrija. Kombinatorika. Verjetnost.  
Temeljni literatura in viri
• Lipovec, A., & Antolin Drešar, D. (2019). Matematika v predšolskem obdobju. Maribor: Univerzitetna založba Univerze. • Van de Walle, J.A., Lovin, L. H. (2006). Teaching Student-Centred Mathematics Grades K-3. NY: Pearson. • Hodnik Čadež,T. (2004). Cicibanova matematika. Priročnik za vzgojitelja,Ljubljana:DZS. • Kurikulum za vrtce. (1999). Ljubljana, Slovenija: Ministrstvo za izobraževanje in šport 
Cilji in kompetence
Študent/ka: • organizira ustrezno matematično učno okolje za otroke v obdobju pred šolo in v 1. razredu, • pojasni razvijanje zgodnjih matematičnih pojmov, • konstruira matematično pismenost relevantnih vsebinskih področij matematike, • argumentira specifiko pridobivanja zgodnjih matematičnih pojmov, • uporabi principe zgodnjega učenja in poučevanja matematike, • oblikuje suveren in kritičen odnos tako do kurikuluma in učnega načrta OŠ kakor tudi do različnih načinov obravnave matematičnih vsebin.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent/ka: • pojasni relevantne matematične koncepte, • načrtuje in izvede matematične dejavnosti v vrtcu, • argumentira uporabo ponazoril pri učenju in poučevanju matematike v vrtcu, • uporablja informacijsko tehnologijo pri organizaciji in izvedbi matematičnih dejavnosti, • snuje matematične dejavnosti, jih prilagodi glede na starost in spodobnosti otrok in izvede samoevalvacijo. 
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• Spretnost pisnega, ustnega in grafičnega komuniciranja matematičnega znanja • uporaba informacijske tehnologije: iskanje informacij na svetovnem spletu, uporaba specifičnih programskih orodij, • organizacijske spretnosti: načrtovanje, izdelava terminskega plana, samoevalvacija, • spretnosti računanja: elementarno računstvo, • reševanje problemov: učenje skozi reševanje problemov. • delo v skupini: delo v skupini pri laboratorijskih vajah.  
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja, • Laboratorijske vaje. • E-učenje, • Domače naloge, • Nastop in praktično delo (integrirana praksa) v vrtcu.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Pisni izpit 60  
Portfolio 20  
Nastop-i 20  
[EOP]