PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 INTERAKTIVNI MEDIJI IN ELEKTRONSKE TEHNOLOGIJE V IZOBRAŽEVANJU 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=B625

Šifra učne enote    B625 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B261 RAZREDNI POUK 1 Zimski

ECTS točke 3

Ure - Predavanja 15
Ure - Seminarji 15
Ure - Samostojno delo študenta 60

Nosilci
red. prof. dr. DINEVSKI DEJAN

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Osnovno poznavanje informacijskih tehnologij in samostojna uporaba orodij za izdelavo multimedijskih elektronskih dokumentov. Pogoj za opravljanje študijskih obveznosti: Opravljen predmet Informacijsko komunikacijske tehnologije na prvi stopnji.  
Vsebina
Temelji informacijske podpore izobraževalnim procesom - Terminologija in teoretični pristop k informacijski podpori učenju - Osnovne karakteristike e-izobraževanja - Interaktivni mediji in podajanje znanja na daljavo Izobraževalne tehnologije in njihovi trendi razvoja - Arhitektura informacijskih sistemov za e-izobraževanje - Interaktivna uporabniška orodja učnih okolij za e-izobraževanje - Inovativna uporaba sinhrone in asinhrone večpredstavnostne komunikacije - Navidezna resničnost in učenje - Upravljanje in prenos znanja v izobraževanju - Organizacija, načrtovanje in uvajanje e-izobraževanja - Upravljanje e-izobraževalnih procesov Paradigma kakovosti e-izobraževanja in elektronskih učnih gradiv - Vidiki kakovosti elektronskih učnih gradiv - Produkcija elektronskih učnih gradiv - Digitalni formati in mediji Vseživljenjsko učenje in družbeni vidiki informatizacije procesov izobraževanja - Ideja »Odprtega izobraževanja« in pripadajoči globalni koncept (UNESCO) - Prosto dostopni izobraževalni viri in njihova uporabnost Tehnološko podprti specialni didaktični pristopi v e-izobraževanju - Sodelovalno učenje z uporabo informacijsko podprtih orodij za komunikacijo in objavljanje (družabna omrežja, Wiki, virtualni svetovi) - Semantični splet in informacijska podpora razumevanju pomenskih relacij ter uporaba v učnih procesih.  
Temeljni literatura in viri
Gesser, G., ed., Open Educational Practices and Resources, Published by »Open e-Learning Content Observatory Services« project, Salzburg, Austria, ISBN 3-902448-08-3, 2007 • E-izobraževanje za digitalno družbo : knjiga, Avtorji: dr. Lea Bregar, mag. Margerita Zagmajster in dr. Marko Radovan, Recenzenta: dr. Dejan Dinevski in dr. Nives Ličen, Andragoški center Slovenije, 2020, (prosto dostopno v e-učilnici in na spletu: https://www.acs.si/digitalna-bralnica/e-izobrazevanje-za-digitalno-druzbo/) • Development trends in lifelong e-education, DINEVSKI, Dejan.. V: GEINARE, Patricia F. (ur.). Recent trends in life long education. New York: Nova Science Publishers, cop. 2009, str. 73-100. (prosto dostopno v e-učilnici) • Theory and Practice of Online Learning, Terry Anderson, Fathi Elloumi, Athabasca University 2009, (prosto dostopno v e-učilnici in na spletu http://cde.athabascau.ca/online_book/pdf/TPOL_book.pdf)  
Cilji in kompetence
- Spoznati temelje, tehnologijo, medije, uveljavljene standarde in priporočila na področju e-izobraževalnih procesov in komunikacije . - Naučiti se samostojne uporabe interaktivnih izobraževalnih tehnologij in spoznati trende njihovega razvoja. - Obvladati načine in postopke izdelave elektronskih učnih gradiv in vsebin. - Spoznati paradigmo in prakso na področju ocenjevanja kakovosti e-izobraževanja in e-učnih gradiv. - Spoznati koncept tehnološko podprtega vseživljenjskega učenja in družbeni vidik informatizacije procesov izobraževanja. - Spoznati vlogo IKT pri strokovnem razvoju in izboljšanju kakovosti in storilnosti ter poklicne učinkovitosti. - Spoznati socialne, etične in zakonske probleme, povezane z uporabo informacijske tehnologije v izobraževanju.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent: • Razumel in poznal osnove uporabe informatike, računalništva, interaktivnih medijev in digitalnih tehnologij v izobraževalnih procesih. • Znal organizirati izvedbo e-izobraževanja in uporabljati izobraževalne tehnologije ter načrtovati, pripraviti in oblikovati elektronska učna gradiva v skladu z uveljavljenimi standardi. • Spoznal razvojne trende in smeri: o v tehnologiji e-izobraževanja, o v kakovosti e-izobraževanja, o na področju e-vsebin, o na področju IKT podprtih učnih procesov, o vseživljenjskega učenja.  
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja • Seminarji in predstavitev samostojnih seminarskih nalog s strani študentov • E-izobraževanje  

[EOP]