PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 DUŠEVNO ZDRAVJE OTROK IN MLADOSTNIKOV 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=I007

Šifra učne enote    I007 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 IN20 INKLUZIJA V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU 1 Poletni

ECTS točke 5

Ure - Predavanja 30
Ure - Seminarji 15
Ure - Seminarske vaje 15
Ure - Samostojno delo študenta 90

Nosilci
doc. dr. LOVREČIČ MERCEDES

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Vsebina
1. opredelitev duševnega zdravja pri otrocih in mladostnikih • spoznavanje razvojnih posebnosti • preventivna vloga svetovalnega delavca 2. opredelitev duševnih motenj pri otrocih in mladostnikih • meje med psihologijo / psihiatrijo / psihoterapijo / svetovanjem • spoznavanje najpogostejših duševnih motenj razvojnega obdobja • možnosti ukrepanja svetovalnega delavca pri duševnih motnjah in njegova vloga v timu strokovnjakov, ki vodijo otroka/mladostnika z duševno motnjo • možnosti zdravljenja najpogostejših duševnih motenj otrok in mladostnikov • možnosti rehabilitacije najpogostejših duševnih motenj otrok in mladostnikov 3. seznanitev z mrežo pomoči za otroke in mladostnike z duševno motnjo v Sloveniji  
Temeljni literatura in viri
• Tomori M, Ziherl S. Psihiatrija. Ljubljana: Litterapicta: Medicinska fakulteta, 1999. • Gregorič A (ur.). Prepoznava in obravnava duševnih motenj pri otrocih in mladostnikih: zbornik. Maribor: Splošna bolnišnica, 2006. • Gregorič Kumperščak H. Avtizem in cepljenje. V: GREGORIČ, Alojz (ur.). XVII. srečanje pediatrov v Mariboru in IV. srečanje medicinskih sester, 13. in 14. aprila 2007. Metabolični sindrom pri otrocih. Sodobni način življenja in imunski odziv pri otrocih. Racionalna uporaba zdravil v pediatriji : zbornik. Maribor: Splošna bolnišnica, 2007, str. 133-136.  
Cilji in kompetence
Student/ka: • se seznani z značilnostmi duševnega razvoja otrok in mladostnikov • se seznani z možnostjo preventivne vloge svetovalnega delavca • spozna značilnosti, možnosti zdravljenja in rehabilitacije duševnih motenj pri otrocih in mladostnikih • spozna možnosti ukrepanja in vlogo svetovalnega delavca v timu strokovnjakov, ki vodijo otroka/mladostnika z duševno motnjo  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
• razumevanje duševnega zdravja • razumevanje značilnosti duševnih motenj in možnosti zdravljenja in ukrepanja na različnih strokovnih nivojih  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• poznavanje mreže pomoči namenjene otrokom in mladostnikom z duševnimi motnjami • poznavanje vloge svetovalnega delavca v timu strokovnjakov  
Metode poučevanja in učenja
• Visokošolsko predavanje, • metoda razgovora, • metoda prikazovanja, • študije primera, • metoda reševanja problemov, • kooperativno učenje, • individualno učenje.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Ustni izpit 60  
Seminarska naloga 40  
[EOP]