Vsebina
|
|
1. opredelitev duševnega zdravja pri otrocih in mladostnikih
• spoznavanje razvojnih posebnosti
• preventivna vloga svetovalnega delavca
2. opredelitev duševnih motenj pri otrocih in mladostnikih
• meje med psihologijo / psihiatrijo / psihoterapijo / svetovanjem
• spoznavanje najpogostejših duševnih motenj razvojnega obdobja
• možnosti ukrepanja svetovalnega delavca pri duševnih motnjah in njegova vloga v timu strokovnjakov, ki vodijo otroka/mladostnika z duševno motnjo
• možnosti zdravljenja najpogostejših duševnih motenj otrok in mladostnikov
• možnosti rehabilitacije najpogostejših duševnih motenj otrok in mladostnikov
3. seznanitev z mrežo pomoči za otroke in mladostnike z duševno motnjo v Sloveniji
|
Temeljni literatura in viri
|
|
• Tomori M, Ziherl S. Psihiatrija. Ljubljana: Litterapicta: Medicinska fakulteta, 1999.
• Gregorič A (ur.). Prepoznava in obravnava duševnih motenj pri otrocih in mladostnikih: zbornik. Maribor: Splošna bolnišnica, 2006.
• Gregorič Kumperščak H. Avtizem in cepljenje. V: GREGORIČ, Alojz (ur.). XVII. srečanje pediatrov v Mariboru in IV. srečanje medicinskih sester, 13. in 14. aprila 2007. Metabolični sindrom pri otrocih. Sodobni način življenja in imunski odziv pri otrocih. Racionalna uporaba zdravil v pediatriji : zbornik. Maribor: Splošna bolnišnica, 2007, str. 133-136.
|
Cilji in kompetence
|
|
Student/ka:
• se seznani z značilnostmi duševnega razvoja otrok in mladostnikov
• se seznani z možnostjo preventivne vloge svetovalnega delavca
• spozna značilnosti, možnosti zdravljenja in rehabilitacije duševnih motenj pri otrocih in mladostnikih
• spozna možnosti ukrepanja in vlogo svetovalnega delavca v timu strokovnjakov, ki vodijo otroka/mladostnika z duševno motnjo
|
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
• razumevanje duševnega zdravja
• razumevanje značilnosti duševnih motenj in možnosti zdravljenja in ukrepanja na različnih strokovnih nivojih
|
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
• poznavanje mreže pomoči namenjene otrokom in mladostnikom z duševnimi motnjami
• poznavanje vloge svetovalnega delavca v timu strokovnjakov
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
• Visokošolsko predavanje,
• metoda razgovora,
• metoda prikazovanja,
• študije primera,
• metoda reševanja problemov,
• kooperativno učenje,
• individualno učenje.
|