Vsebina
|
|
• Človek kot bio-psiho-socialni fenomen, sistem ali struktura.
• Specifična struktura posameznikov kot izvor in dejavnik individualizacije.
• Individualiziran program (IP) kot temeljni program za učenje in poučevanje oseb s posebnimi potrebami (OPP).
• Individualizacija v okviru veljavnih zakonskih določil.
• IP za OPP v vseh življenjskih obdobjih (preverjanje in ocenjevanje dejavnikov v okolju; preverjanje in ocenjevanje funkcioniranja, spretnosti in znanj OPP; načrtovanje, izvajanje ter vrednotenje programa).
• Naloge strokovnjakov različnih profilov v vseh fazah procesa IP.
• Sodelovanje staršev/skrbnikov in OPP v procesu IP.
• Timski pristop v procesu IP (vizija tima; značilnosti uspešnega IP tima; učinkoviti timski sestanki; sodelovanje in doseganje soglasja…).
• Študija primera: praktično izvajanje celotnega IP procesa v praksi
|
Temeljni literatura in viri
|
|
• Bateman, B., Herr, S. M. in Kinney, T. (2003). Writing Measurable IEP Goals and Objectives. Wisconsin, USA.
• Galeša, M. (1995). Specialna metodika individualizacije. Didakta. Radovljica.
• Končar, M. (2003). Individualiziran program. Defektologica Slovenica. Ljubljana. December, 2003.Vol. 11. Št. 3. Str. 25 – 33.
• Končar, M., Pokljukar, M.. (2005). Učiteljeva usposobljenost za oblikovanje individualiziranega programa. Defektol. slov. (Ljubl.), december 2005. Vol. 13. Št. 3,.Str. 32-42.
• Končar, M., Antič, S. (2006). Starši in oblikovanje individualiziranega programa. Defektol. slov. (Ljubl.), december 2006. Vol. 14. Št. 3. Str. 7-17.
|
Cilji in kompetence
|
|
Predmet prispeva predvsem k razvoju naslednjih kompetenc:
• poznavanje teoretičnih temeljev individualizacije ter zakonskih zahtev po IP,
• interdisciplinarno povezovanje vsebin,
• uporaba ustreznih postopkov, metod, tehnik in instrumentov za preverjanje in ocenjevanje okolja in funkcioniranja ter znanja OPP, oblikovanje celovite ocene potreb OPP, načrtovanje, izvajanje ter evalvacijo IP,
• učinkovito timsko sodelovanje v celotnem IP procesu,
• vključevanje staršev in OPP v proces IP,
• raziskovanje izvajanja procesa IP v praksi
|
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Študentje:
• opišejo in razložijo izvore, dejavnike in koncept individualizacije ter opredeli strokovno osnovo in zakonske zahteve o IP,
• naštejejo, razložijo in znajo praktično uporabiti potrebne postopke, metode, tehnike, instrumente v okviru vseh faz procesa IP,
• razložijo vlogo posameznih strokovnjakov, staršev in OPP v procesu IP,
• predstavijo strategije za uspešno vključevanje staršev in OPP v proces IP,
• naštejejo in pojasnijo značilnosti in strategije za učinkovit timski IP proces.
|
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
• izvajajo IP procesa v različnih programih za osebe z različnimi posebnimi potrebami,
• sposobni so sodelovati in upoštevati prispevke drugih članov tima,
• soustvarjajo rešitve v okviru timskega dela,
• znajo napisati strokovni tekst, poročilo,
• znajo uporabiti IKT.
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
• Predavanja z interaktivno udeležbo,
• seminar,
• študija primera,
• individualno in sodelovalno učenje,
• individualne konzultacije,
• diskusija,
• razlaga. |