PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 INDIVIDUALIZIRAN VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNI PROGRAM 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=I008

Šifra učne enote    I008 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 IN20 INKLUZIJA V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU 1 Poletni

ECTS točke 5

Ure - Predavanja 30
Ure - Seminarji 15
Ure - Vaje 15
Ure - Samostojno delo študenta 90

Nosilci
izr. prof. dr. KISWARDAY VANJA

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Vsebina
• Človek kot bio-psiho-socialni fenomen, sistem ali struktura. • Specifična struktura posameznikov kot izvor in dejavnik individualizacije. • Individualiziran program (IP) kot temeljni program za učenje in poučevanje oseb s posebnimi potrebami (OPP). • Individualizacija v okviru veljavnih zakonskih določil. • IP za OPP v vseh življenjskih obdobjih (preverjanje in ocenjevanje dejavnikov v okolju; preverjanje in ocenjevanje funkcioniranja, spretnosti in znanj OPP; načrtovanje, izvajanje ter vrednotenje programa). • Naloge strokovnjakov različnih profilov v vseh fazah procesa IP. • Sodelovanje staršev/skrbnikov in OPP v procesu IP. • Timski pristop v procesu IP (vizija tima; značilnosti uspešnega IP tima; učinkoviti timski sestanki; sodelovanje in doseganje soglasja…). • Študija primera: praktično izvajanje celotnega IP procesa v praksi  
Temeljni literatura in viri
• Bateman, B., Herr, S. M. in Kinney, T. (2003). Writing Measurable IEP Goals and Objectives. Wisconsin, USA. • Galeša, M. (1995). Specialna metodika individualizacije. Didakta. Radovljica. • Končar, M. (2003). Individualiziran program. Defektologica Slovenica. Ljubljana. December, 2003.Vol. 11. Št. 3. Str. 25 – 33. • Končar, M., Pokljukar, M.. (2005). Učiteljeva usposobljenost za oblikovanje individualiziranega programa. Defektol. slov. (Ljubl.), december 2005. Vol. 13. Št. 3,.Str. 32-42. • Končar, M., Antič, S. (2006). Starši in oblikovanje individualiziranega programa. Defektol. slov. (Ljubl.), december 2006. Vol. 14. Št. 3. Str. 7-17.  
Cilji in kompetence
Predmet prispeva predvsem k razvoju naslednjih kompetenc: • poznavanje teoretičnih temeljev individualizacije ter zakonskih zahtev po IP, • interdisciplinarno povezovanje vsebin, • uporaba ustreznih postopkov, metod, tehnik in instrumentov za preverjanje in ocenjevanje okolja in funkcioniranja ter znanja OPP, oblikovanje celovite ocene potreb OPP, načrtovanje, izvajanje ter evalvacijo IP, • učinkovito timsko sodelovanje v celotnem IP procesu, • vključevanje staršev in OPP v proces IP, • raziskovanje izvajanja procesa IP v praksi  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študentje: • opišejo in razložijo izvore, dejavnike in koncept individualizacije ter opredeli strokovno osnovo in zakonske zahteve o IP, • naštejejo, razložijo in znajo praktično uporabiti potrebne postopke, metode, tehnike, instrumente v okviru vseh faz procesa IP, • razložijo vlogo posameznih strokovnjakov, staršev in OPP v procesu IP, • predstavijo strategije za uspešno vključevanje staršev in OPP v proces IP, • naštejejo in pojasnijo značilnosti in strategije za učinkovit timski IP proces.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• izvajajo IP procesa v različnih programih za osebe z različnimi posebnimi potrebami, • sposobni so sodelovati in upoštevati prispevke drugih članov tima, • soustvarjajo rešitve v okviru timskega dela, • znajo napisati strokovni tekst, poročilo, • znajo uporabiti IKT.  
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja z interaktivno udeležbo, • seminar, • študija primera, • individualno in sodelovalno učenje, • individualne konzultacije, • diskusija, • razlaga. 

Načini ocenjevanja Delež (%)
Pisni izpit 70  
Seminarska naloga 30  
[EOP]