FAKULTETA ZA ELEKTROTEHNIKO, RAČUNALNIŠTVO IN INFORMATIKO


Učna enota
 PRAKTIKUM: METODIKA OBLIKOVANJA 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=15&Jezik=&Leto=2019&Nacin=&Predmet=70M125

Šifra učne enote    70M125 2019

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 BM50 MEDIJSKE KOMUNIKACIJE 2 Zimski

ECTS točke 6

Ure - Predavanja 30
Ure - Seminarji 15
Ure - Seminarske vaje 30
Ure - Samostojno delo študenta 105

Nosilci
red. prof. dr. DUH MATJAŽ

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Osnove oblikovanja (likovni elementi, prostor, svetloba/tema, barva, kompozicija, tipografija, logotip,…), poznavanje potrebne programske opreme. 
Vsebina
• Oblikovalska naravnanost duha. Komuniciranje oblikovalske vizije z ustvarjanjem izkustva z ilustrativnimi vizualnimi sredstvi in s pripovedovanjem zgodb. • Osredotočenje na človeške vrednote. • Implementacija oblikovalske eksperimentacije. • Zavesten pristop k procesu: ideacija, prototipiranje, čas. • Težnja k akciji. • Radikalno sodelovanje. • Iteracijski modi oblikovanja: empatizacija, definiranje, ideacija, prototipiranje, testiranje.  
Temeljni literatura in viri
• Martin, B.; Hanington, B.: Universal Methods of Design. Beverly, MA: Rockport, 2012. ISBN 978-1-59253-756-3 • Lidwell, W.; Holden, K.; Butler, J.: Universal Principles of Design. Beverly, MA: Rockport, 2010. ISBN 978-1-59253-587-3 • Brandes, U.; Erlhoff, M.; et al.: Designtheorie und Designforschung. Paderborn: Fink, 2009. (UTB 3152). ISBN 978-3-8252-3152-1 • Norman, D.A.: The Emotional Design. New York: Basic Books, 2005. ISBN 978-0-465-05136-6 • Buerdek, B.E.: Design. History, Theory and Practice of Product Design. Basel, Boston, Berlin: Birkhaeuser, 2005. ISBN 978-3-7643-7029-9  
Cilji in kompetence
Cilj predmeta je naučiti študente konceptualnega razmišljanja pri oblikovanju različnih vizualnih komunikacijskih sporočil in izdelkov na najvišjem nivoju. 
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben • konceptualnega oblikovalskega vizualnega razmišljanja, • oblikovanja različnih vizualnih komunikacijskih sporočil in izdelkov, • vizualnega komuniciranja navzven in navznoter, • izvesti in zaključiti celosten projekt grafičnega oblikovanja.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• Spretnosti komuniciranja: komuniciranje s pomočjo vizualnih elementov. • Uporaba informacijske tehnologije: uporaba različnih programskih orodij za pripravo vizualnih sporočil in izdelkov. • Organizacijske spretnosti: organiziranje postopka oblikovanja vizualnih sporočil in izdelkov. • Reševanje problemov: prepoznavanje, definicija in reševanje uporabnikovih problemov pri načrtovanju kompleksnejših vizualnih sporočil in izdelkov. • Delo v skupini: komunikacija navznoter in navzven.  
Metode poučevanja in učenja
• predavanja, • seminar, • seminarske vaje.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Pisni izpit 20  
opravljen projekt 80  
[EOP]