Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
predznanje iz klasične fizike, predvsem iz nihanja, valovanja in optike. |
Vsebina
|
|
Študent opravi 10 do 12 eksperimentov s področja nihanja in valovanja ter valovne in geometrijske optike. Laboratorijske vaje so iz naslednjih vsebin: dušeno in nedušeno nihanje, vsiljeno nihanje in resonanca, električni nihajni krog, potujoče in stoječe valovanje, leče in zrcala, lečja, uklon in
interferenca, spektroskopija, sevanje črnega telesa. Študent tudi pripravi projektno nalogo: načrtuje in izdela meritev, pripravi navodila za izvajanje meritve in o projektu poroča. |
Temeljni literatura in viri
|
|
1) Navodila za izvedbo vaj/ Guidelines for the experiments
2) Sirkevič, Koškin: Priročnik elementarne fizike. Ljubljana: TZS, 1988.
3) D. Halliday, R. Resnick, K. S. Krane, Physics, 5. izdaja, vol 1 in 2 (John Wiley & Sons, Inc., New York, 2002).
4) J. Strnad, Fizika, 1. in 2. del, (DMFA, Ljubljana, 2002).
5) Na spletnih straneh Oddelka za fiziko objavljena elektronska gradiva./ teaching material published on websites of Department of Physics.
|
Cilji in kompetence
|
|
Študenti osvežijo in nadgradijo osnovno znanje s področja nihanja in valovanja ter optike. Pridobijo si primerne izkušnje in laboratorijske spretnosti, potrebne za samostojno delo pri demonstracijah in eksperimentalnih vajah. Navadijo se uporabljati ustrezno strokovno literaturo, svoje teoretično in računsko znanje in tudi druge informacijske vire. Usvojijo znanja, potrebna za pripravo kvantitativnega in kvalitativnega eksperimenta. Usposobijo se precizno in adekvatno poročati o svojih eksperimentalnih ugotovitvah. |
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Razumevanje osnovnih procesov v naravi in
sposobnost njihove demonstracije v primerno
opremljenem laboratoriju
|
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Didaktični pristop pri obravnavi naravnih pojavov ter sposobnost prenesti znanje laiku; ali predlagati matematično ali fizikalno rešitev specifičnega problema, ter tako pripomoči k njegovi rešitvi in razvoju v raziskovalno orientiranem okolju.
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
Metodika obsega: teoretičen uvod v obravnavano snov ter samostojno izvedbo eksperimentov pod mentorstvom profesorja. |