PEDAGOŠKA FAKULTETA


Učna enota
 MALI AKT 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=72&Jezik=&Leto=2020&Nacin=&Predmet=L046

Šifra učne enote    L046 2020

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 B174 LIKOVNA PEDAGOGIKA 4 Poletni

ECTS točke 5

Ure - Predavanja 30
Ure - Vaje 15
Ure - Samostojno delo študenta 105

Nosilci
red. prof. spec. GRAJFONER SAMUEL

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev. 
Vsebina
- Evolucija videnja in razumevanje vloge telesa v sodobni likovni umetnosti in prostoru. - Akt kot študij risbe in izhodišče za študij grafike, slikarstva in kiparstva. - Notranja govorica telesa v različnih modulacijah in prehajanje v telo risbe, slike ali kipa. - Vzpostavljanje strukturno funkcionalnega mostu med živim tkivom telesa in sistemom likovnega dela. - Usklajevanje organske značilnosti človeške postave z artificialnimi značilnostmi risbe, slike ali kipa. - Intrepretacijski premik – spreminjanje mimetičnega odnosa do stvari v kontekstualno določanje podobnosti, v gibek pristop, ki omogoča odmik od videza površine – ugrez v stanje stvari. - Zaključna razstava.  
Temeljni literatura in viri
Simblet, S. ( 2001). Anatomy for the Artist. New York, NY, United States: DK Publishing (Dorling Kindersley). Bammes, G. (2009). Die Gestalt des Menschen, Christophorus. Freiburg: Christophorus Verlag Gmbh & Co.KG Bammes, G. (2010). Menschen zeichnen: Grundlagen zum Aktzeichnen. Freiburg: Christophorus Verlag Gmbh & Co. KG Bammes, G. (2011). Complete Guide to Life Drawing. Freiburg: Christophorus Verlag Gmbh & Co. KG Barcsay, J. (2011) Anatomy for The Artist .Metro Book Dodatno literaturo bo nosilec določal sprotno v vsakoletnem učnem programu / Additional literature will be determined by the course coordinator in the annual course syllabus.  
Cilji in kompetence
-Študente seznaniti z osnovnimi načeli akta v likovni umetnosti in načeli zavezanosti telesu v smislu zavezanosti likovnemu kontekstu. -Podati splošen uvod v vidike telesnosti – organske značilnosti človeške postave z artificialnimi značilnostmi risbe, slike ali kipa. -Da bi študenti razumeli vsebinsko in osebno interpretacijo figure in notranjo govorico telesa. Študent naj bi bil zmožen: - uporabiti različne strategije izhodišč, da je telo nekaj, kar omogoča selekcionirane dvige iz tkiva bivajočega, - uporabiti psihološki rentgen oz. spomin za psihološki izraz, senzibilnost in duhovnost, - oblikovati izkušnje o samoposebnem delovanju in učinkovanju telesa.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključenem procesu učenja naj bi študent znal, razumel in bil zmožen izkazovati naslednje: - prepozna in sledi popolnosti, ki jo telo s svojimi konteksti lahko ponudi spoznanju, ne pa interpretira površinske učinke, - razume, da so abstraktna dela skrivno povezana s podobo ali utripom telesa, - študent primerja svoje telo z golim modelom in ga poistoveti z golim modelom ter navzočnostjo nastajajočega likovnega dela, - razvije individualno fakturo in rokopis kot psihofizično kvaliteto izraza, - preuči likovni prostor v skladu z zahtevami danega motiva, - evalvira dokončane risbe malega akta, ki izpričujejo obvladovanje vsebin predmeta. Študent - uri motorične izrazne možnosti, ki se realizirajo v skiciranju in krokiju.  
Metode poučevanja in učenja
Individualna: - individualno umetniško vodstvo (razlaga, pogovor, demonstracija), - konzultacije, pomoč pri iskanju primernega gradiva za delo v ateljejih. Skupinska: ogledi najpomembnejših likovnih razstav z organiziranim vodstvom in študijske ekskurzije.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Ustni izpit 20  
Ocena vaj 80  
Opombe
Za pristop k izpitu je obvezna najmanj 80% udeležba na vajah in uspešno opravljene vaje pri študijskem procesu v skladu s korekturami profesorja. 
[EOP]