Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Ni pogojev. |
Vsebina
|
|
- Evolucija videnja in razumevanje vloge telesa v sodobni likovni umetnosti in prostoru.
- Akt kot študij risbe in izhodišče za študij grafike, slikarstva in kiparstva.
- Notranja govorica telesa v različnih modulacijah in prehajanje v telo risbe, slike ali kipa.
- Vzpostavljanje strukturno funkcionalnega mostu med živim tkivom telesa in sistemom likovnega dela.
- Usklajevanje organske značilnosti človeške postave z artificialnimi značilnostmi risbe, slike ali kipa.
- Intrepretacijski premik – spreminjanje mimetičnega odnosa do stvari v kontekstualno določanje podobnosti, v gibek pristop, ki omogoča odmik od videza površine – ugrez v stanje stvari.
- Zaključna razstava.
|
Temeljni literatura in viri
|
|
Simblet, S. ( 2001). Anatomy for the Artist. New York, NY, United States: DK Publishing (Dorling Kindersley).
Bammes, G. (2009). Die Gestalt des Menschen, Christophorus. Freiburg: Christophorus Verlag Gmbh & Co.KG
Bammes, G. (2010). Menschen zeichnen: Grundlagen zum Aktzeichnen. Freiburg: Christophorus Verlag Gmbh & Co. KG
Bammes, G. (2011). Complete Guide to Life Drawing. Freiburg: Christophorus Verlag Gmbh & Co. KG
Barcsay, J. (2011) Anatomy for The Artist .Metro Book
Dodatno literaturo bo nosilec določal sprotno v vsakoletnem učnem programu /
Additional literature will be determined by the course coordinator in the annual course syllabus.
|
Cilji in kompetence
|
|
-Študente seznaniti z osnovnimi načeli akta v likovni umetnosti in načeli zavezanosti telesu v smislu zavezanosti likovnemu kontekstu.
-Podati splošen uvod v vidike telesnosti – organske značilnosti človeške postave z artificialnimi značilnostmi risbe, slike ali kipa.
-Da bi študenti razumeli vsebinsko in osebno interpretacijo figure in notranjo govorico telesa.
Študent naj bi bil zmožen:
- uporabiti različne strategije izhodišč, da je telo nekaj, kar omogoča selekcionirane dvige iz tkiva bivajočega,
- uporabiti psihološki rentgen oz. spomin za psihološki izraz, senzibilnost in duhovnost,
- oblikovati izkušnje o samoposebnem delovanju in učinkovanju telesa.
|
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Po zaključenem procesu učenja naj bi študent znal, razumel in bil zmožen izkazovati naslednje:
- prepozna in sledi popolnosti, ki jo telo s svojimi konteksti lahko ponudi spoznanju, ne pa interpretira površinske učinke,
- razume, da so abstraktna dela skrivno povezana s podobo ali utripom telesa,
- študent primerja svoje telo z golim modelom in ga poistoveti z golim modelom ter navzočnostjo nastajajočega likovnega dela,
- razvije individualno fakturo in rokopis kot psihofizično kvaliteto izraza,
- preuči likovni prostor v skladu z zahtevami danega motiva,
- evalvira dokončane risbe malega akta, ki izpričujejo obvladovanje vsebin predmeta.
Študent
- uri motorične izrazne možnosti, ki se realizirajo v skiciranju in krokiju.
|
Metode poučevanja in učenja
|
|
Individualna:
- individualno umetniško vodstvo (razlaga, pogovor, demonstracija),
- konzultacije, pomoč pri iskanju primernega gradiva za delo v ateljejih.
Skupinska: ogledi najpomembnejših likovnih razstav z organiziranim vodstvom in študijske ekskurzije.
|