FAKULTETA ZA STROJNIŠTVO


Učna enota
 Metodika konstruiranja 
https://aips.um.si/PredmetiBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=14&Jezik=&Leto=2018&Nacin=&Predmet=14U042

Šifra učne enote    14U042 2018

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
2 B270 KONSTRUKTERSTVO 3 Zimski

ECTS točke 3

Ure - Predavanja 12
Ure - Seminarji 12
Ure - Laboratorijske vaje 12
Ure - Samostojno delo študenta 54

Nosilci
izr. prof. dr. PEHAN STANISLAV

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Opravljeni izpiti iz predmetov: Osnove konstruiranja, Temelji klasične fizike, Strojni elementi, Materiali I in II, Tehniška dokumentacija ter Računalništvo in informatika. 
Vsebina
Predavanja: V uvodu so predstavljena načela dobrega konstruiranja. Obravnava procesa konstruiranja temelji na aktivnostih, ki jih določata zadnji dve fazi procesa, tj. snovanje in razdelava. Izbrano konceptno varianto je potrebno ovrednotiti glede na funkcijo, ceno, proizvodnjo, montažo, ipd. Študenti se seznanijo tudi z naprednimi metodami in pristopi h konstruiranju, kot so QFD, FMEA in Taguchi. Spoznajo pojem ciljno vodeno konstruiranje (konstruiranje za proizvodnjo, montažo, okolje, varnost, itd.). Predavanja vsebujejo tudi osnovno predstavitev sodobnih trendov na področju konstruiranja (optimiranje, ergonomija, estetika in etika). Obravnavani so tudi ekonomski vplivi konstrukcijskih odločitev. Laboratorijske vaje in seminar: V okviru avditornih vaj in seminarja študenti simulirajo celoten proces konstruiranja (vse faze) na konkretnih projektih (problemih). Izbrani oz. vnaprej definirani projekti se izvajajo v skupinah do največ 5 študentov. 
Temeljni literatura in viri
• S. Pehan: Osnove konstruiranja – osnutek, TPN - Fakulteta za Strojništvo, Univerza v Mariboru, 2012 • S. Pehan: Metodika konstruiranja, učbenik, Fakulteta za strojništvo, Univerza v Mariboru, 2005. • J. Hlebanja: Metodika konstruiranja, učbenik, Fakulteta za strojništvo, Univerza v Ljubljani, 2003  
Cilji in kompetence
Cilji: • spoznavanje pojmov, metod in načel naprednega konstruiranja; • simulacija procesa konstruiranja na konkretnem projektu in praktična uporaba predhodno pridobljenih znanj in izkušenj; Kompetence: • spodbujanje študentov k samostojnemu razmišljanju in razvijanje njihove sposobnosti za kreativno reševanje inženirskih problemov.  
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
razumevanje procesa konstruiranja; poznavanje metod in smernic za razvoj izdelka; poznavanje vplivnih parametrov v procesu razvoja izdelka. 
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
uporaba različnih osnovnih znanj za reševanje inženirskih problemov; analitično razmišljanje; sistematični pristop k reševanju problemov; delo v skupini; javna predstavitev projekta. 
Metode poučevanja in učenja
frontalna predavanja, praktično delo pri laboratorijskih vajah, seminarska naloga izdelana v skupini, diskusija. 

Načini ocenjevanja Delež (%)
Sodelovanje na vajah 50  
Pisni izpit 50  
Opombe
• sodelovanje na vajah in izvedeno seminarsko delo- sodelovanje se ocenjuje s točkami od 0 (0 %) do 100 (100 %); sodelovanje je opravljeno, če študent doseže 50 ali več točk (50 % ali več) 50% • pisni izpit - izpit - izpit se ocenjuje s točkami od 0 (0 %) do 100 (100 %); pisni del izpita je opravljen, če študent doseže 50 ali več točk (50 % ali več)50%  
[EOP]