Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
|
|
Ustrezen nivo psiho-fizičnih sposobnosti.
Sposobnost za premagovanje subjektivnih naporov ob dolgotrajni obremenitvi. |
Vsebina
|
|
Plavanje:
Izpopolnjevanje osnovnih tehničnih elementov različnih tehnik plavanja (kravl, prsno, hrbtno), razvijati sposobnost vzdržljivostnega plavanja, povečevati hitrost plavanja, obvladati osnove elemente reševanja in reševalnega plavanja ter se prosto potapljati.
Badminton:
Karakteristike igre( zgod. razvoj, organiziranost v svetu in pri nas, pravila, igrišče, oprema, rekviziti).
Spopolnjevanje osnovnih tehničnih elementov in taktike :drža loparja, položaj igralca na igrišču, tehnika gibanja po igrišču, vrste udarcev in let žoge, izvedba udarcev, njihova osnovna taktična uporaba
Ciljni fitness:
Osnovne zakonitosti športne vadbe,spoznavanje različnih sodobnih programov kondicijske priprave, vrednotenje spremljave gibalnih in funkcionalnih sposobnosti.
Vaje za razvoj in izpopolnjevanje eksplozivne in repetativne moči, hitrosti, koordinacije gibanja, gibljivosti in vzdržljivosti … |
Temeljni literatura in viri
|
|
• Kapus V. Plavanje: učenje: slovenska šola plavanja za novo tisočletje: učbenik za učence-študente, učitelje-profesorje, trenerje in starše. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2011
• Šeme T. Osnove učenje in metodični postopki pri učenju badmintona. Ljubljana, 2010
• Kustec A. (ur.) Badmintonska pravila. Ljubljana: Badmintonska zveza Slovenije, 2001
• Mišigoj-Duraković, M. Telesna vadba in zdravje: znanstveni dokazi, stališča in priporočila. Ljubljana: Zveza društev športnih pedagogov Slovenije:Fakulteta za šport: Zavod za šport Slovenije: Zagreb: Kineziološka fakulteta, 2003
• Sepohar Žnidar, J. (et al.) Priročnik za vaditelje fitnesa: skupinska vadba. Ljubljana: Fitnes zveza Slovenije, 2003
Dodatni vir:
• Ivšek C. Reševanje iz vode: priročnik. Ljubljana: Poveljstvo za doktrino, razvoj, izobraževanje in usposabljanje, 2008
|
Cilji in kompetence
|
|
Cilji
• Spoznavati lastno fizično telo, psihično telo in stanje duha. Zgraditi si telo, v katerem bi se dobro počutili. Odpraviti telesne in duševne napetosti.
Izpopolniti tehniko in taktiko igre badmintona, osvojiti pravila igre.
Osvojiti pomen ciljnega fitnesa in izgraditve programa za razvoj posameznih vrst moči ali pa za posamezno skupino mišic (različne vaje in sredstva za enako skupino mišic).
Kompetence
Kombiniranje predhodno pridobljenih osnovnih znanj, spretnosti in veščin iz športa
|
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
|
|
Razumeti vpliv športne vadbe na zdravje in dobro počutje, razumeti odzivanje organizma na napor in prilagoditev na različne oblike vadbe, poznati dejavnike tveganja v vsakdanjem življenju, poznati primerno prehrano ob določenih športnih aktivnostih, hidracijo in uporabo vitaminov, poživil in preparatov, ki vsebujejo hormone, razumeti preventivno vlogo športa v ozaveščanju proti različnim oblikam zasvojenosti in drugim patološkim pojavom sodobne družbe (nasilje, samomorilstvo). Poznati pomen športa v turizmu gospodarstvu in rehabilitaciji. |
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
|
|
Z gibanjem povezane motorične izkušnje in poglobitev znanj in doživetij. Izboljšanje telesnih in motoričnih sposobnosti in tudi najnujnejših znanj kar se kaže v medsebojni odvisnosti in spremenljivosti v športu. Dojemanje pomena vsakodnevnega gibanja kot dejavnika odklanjanja tveganja sodobnega življenja: stres, alkohol, nikotin, droge, prevelika telesna teža. Poznavanje delovanje lokomotornega, kardiovaskularnega in živčnega sistema. Razumevanje pomen načrtovanja vadbe in znanje načrtovati sebi lastno vadbo. Znanje samostojnega vzdrževanja ravni gibalnih in funkcionalnih sposobnosti ter obvladovanje spremljave lastnih gibalnih in funkcionalnih sposobnosti in izbira oblike in sredstva izboljšanja. |
Metode poučevanja in učenja
|
|
V programu bodo uporabljene naslednje metode in oblike poučevanja:
metoda razlage in razgovora (predavanja) - frontalna učna oblika;
metoda demonstracije - skupinska učna oblika;
metoda praktičnih del - kibernetična učna oblika. |